Avatar billede ohansen1 Juniormester
15. april 2014 - 19:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

have overført 2 kolonner samtidigt til et anden ark

Jeg har et ark som hedder konti hvor kolonne A. Har nummer
fra 1 100
og kolonne b er der tekst som f eks. udlejning. Og kolonne c1 har et konto nummer.

Så er der et ark som hedder dagligt når jeg så sætter nr. 1 ind i kolonne E12 bliver teksten fra ark konti b1 udlejning overført til ark dagligt F12 det virker.
=HVIS(E12<>"";LOPSLAG(E12;KontoOversigt;2;FALSK);"")

Så er det her jeg skal have hjælp

Men hvis jeg så sametide skal have overført konto nummeret som står i kolonne c1 i ark konti til ark dagligt kolonne c12 hvor også udlejning bliver indsat i kolonne f12 samtidigt.
Avatar billede jqrn Mester
21. april 2014 - 19:35 #1
Det er jo næsten det samme som du har gjort:

=HVIS(E12<>"";LOPSLAG(E12;KontoOversigt;3;FALSK);"")
altså gå til kolonne 3 isf 2
idet jeg går ud fra at Kontooversigt er et navn for tabellen som inkluderer kolonne c, ellers må du ændre definitionen af dette navn.
Avatar billede jqrn Mester
21. april 2014 - 19:48 #2
hvilken fejlmeddelelse får du?
Avatar billede ohansen1 Juniormester
22. april 2014 - 08:05 #3
Efter at jeg har sat 3 ind i stedet for 2 virker det.
Tak for hjælpen
Avatar billede ohansen1 Juniormester
28. april 2014 - 21:51 #4
Efter at jeg har sat 3 ind i stedet for 2 virker det.
Tak for hjælpen
Avatar billede jqrn Mester
29. april 2014 - 07:51 #5
For god ordens skyld: Hvorfor får du pointene, når den løsning jeg angiver er rigtig og den du ender med at bruge?
Avatar billede ohansen1 Juniormester
29. april 2014 - 13:44 #6
jqrn Det må du meget undskylde, jeg fik oprette det som et svar. Hvordan får jeg lavet det om, så du kan få point.
Avatar billede jqrn Mester
29. april 2014 - 21:41 #7
mon du kan ændre pointfordelingen når der er flere svar?