Avatar billede Mathiaskruse Juniormester
16. april 2014 - 10:52 Der er 3 kommentarer

De mails jeg modtager bliver markeret som læst.

Hej alle. Jeg har et stort problem.

Vi sidder 3 mand som modtager mails på sammen e-mail, og når nogle af de andre læser den nye modtage mail, bliver den markeret som læst hos mig.. Hvad kan dette skyldes?

Det skal lige siges at det fungerer fint mellem de to andre maskiner. Når en læser dem bliver de IKKE markeret som læst på de andre.
Avatar billede kjeldsted Novice
16. april 2014 - 10:56 #1
Hvordan læser I jeres mails? På Outlook el.lign. software? Eller via en Web applikation?

I så fald det er via Outlook el.lign., forbinder I til serveren via POP eller IMAP?
Avatar billede Mathiaskruse Juniormester
16. april 2014 - 11:52 #2
Vi bruger Outlook. Vi forbinder til serveren via IMAP .
Avatar billede kjeldsted Novice
16. april 2014 - 13:02 #3
IMAP fungere sådan at den synkronisere to-vejs med serveren. Det vil sige at når du i den outlook markere en mail som læst, sender Outlook information til serveren om at mailen er læst. Så en IMAP opsætning bør altid være en kopi af mailserveren.
POP derimod downloader indholdet af serveren, men synkronisere ikke med flag, læst, osv.

Hvad jeg ikke forstår er hvorfor de to andre maskiner IKKE gør sådan. Du er sikker på at alle tre maskiner er sat op via IMAP?