Avatar billede tiger_dk Mester
16. april 2014 - 13:20 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

PC ikke helt sig selv efter skifte til andet grafikkort !

Hej

Jeg fik igår, sat ASUS GTX780-DC2OC-3GD5 grafikkort - 3GB i min pc, men jeg synes jeg har haft  nogen problemer med at få det til, at køre optimalt, efter jeg fik det sat i. F.eks. når jeg bare genstarter maskinen, så vil den ikke rigtig starte op, skærmen eller skærmene (jeg har nemlig to koblet til) står bare og blinker. Det er ikke hele tiden der kommer det klassiske bib bib, der gør ved min maskine når den starter op (ved tryk på power knappen). Jeg har tjekket, at det hele sidder rigtigt i, og at der ingen løse forbindelser er.

Det meste mærkelig er, at skærm nr. 2 (højre på mit bord),(når den er i windows), er den skærm opstarten viser, når man har trykket på powerknappen (sådan var det ikke før, der var det den venstre skærm).
Men når den det nærmer sig windows, så er det som om, at skærmene skifter plads, og så bliver skærm nr. 2 til 1. Så bliver skærm nr. 1, som bare stod og blinkede under opstart, aktiv inde i windows. Når det hele er startet op, så virker det hele som det skal. Med skærm nr. 1 (venstre skærm på mit bord), hvor man kan gå ned i start osv. inde i windows, også skærm nr. 2 (højre skærm på mit bord), hvor man kan lægge ekstra ting på af mapper osv. over på.

Hvorfor den ikke vil starte op, hver gang (hvilket jeg har ALDRIG har haft problemer med, først efter jeg fik sat det andet kort i), det står lidt hen i det uvisse. Er min PSU for lille, det er trods alt en 750 W eller der noget andet jeg har overset ? Et eller andet er der hvert falde galt, men hvad ? Er der noget jeg ikke har koblet rigtigt til eller hvad ?

Lyder den her beskrivelse helt ved siden af, eller er det ikke til at forstår noget af det !

Mit system:

Intel Core i5-2500 CPU @ 3.30 Ghz, 16 Gb RAM,

Motherboard: MSI P67A-C43

PSU: CoolerMaster GX750 - http://www.coolermaster.com/powersupply/gx-series/gx-750w/

Mvh
tiger_dk
Avatar billede Blueeyez Mester
16. april 2014 - 13:37 #1
Fjernede du den gamle driver og efterfølgende hentede den nyeste fra nvidia.dk?
Avatar billede tiger_dk Mester
16. april 2014 - 13:41 #2
det var det første jeg gjorde, inden jeg tog det andet kort ud !
Avatar billede Blueeyez Mester
16. april 2014 - 13:54 #3
Hvad hvis du kun har 1 skærm koblet til grafikkortet?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2014 - 14:34 #4
Kører det nye kort med en større opløsning end det gamle kort, og kan begge skærme understøtte denne opløsning?
Avatar billede tiger_dk Mester
16. april 2014 - 18:59 #5
Det kører som det skal nu, det der var skyld i misæren, var et DVI stik fra den ene skærm der åbenbart ikke sad ordenligt fast bag i grafikkortet, nu er det skruet fast ! Så nu køre det !

Lige en ting, jeg har et netkort, der også er et ASUS, som sidder på bundkortet, det hedder helt præcis ASUSTek  Wireless LAN Card. Jeg tror det er kommet i konflinkt med grafikkortet på en eller anden måde, det skriver:

Systemets firmware omfatter ikke tilstrækkelige oplysninger til at konfigurere og bruge denne enhed.  For at kunne bruge denne enhed skal du kontakte computerproducenten for at få en opdatering til firmware eller BIOS. (Kode 35

i Egenskaber for ASUSTek  Wireless LAN Card, det er ikke fordi jeg kan komme på nettet, det virker fint, jeg bruger bare net kabel !
Avatar billede Blueeyez Mester
16. april 2014 - 20:40 #6
Har du hentet nyeste drivere fra asus til dit bundkort og netkortet (det trådløse)? Og er bios os opdateret til nyeste?
Avatar billede tiger_dk Mester
16. april 2014 - 21:47 #7
Mit bundkort er et mærket MSI P67A-C43 - Opdateringer til BIOS: http://www.msi.com/product/mb/P67AC43.html#/?div=BIOS

Min version er 1.90 !

Den driver til ASUSTek  Wireless LAN Card jeg har, er:
http://support.asus.com/download.aspx?SLanguage=en&m=PCI-G31&os=30

den seneste nye der er !

Det der med at opdatere BIOS, holder jeg mig fra. Hvis systemet køre stabilt, så er der ingen grund til at opdatere. Når man først er i gang med, at opdatere så kan man ikke fortryde. Det kan sku gå grueligt galt, så galt at man kan stå tilbage med en maskine der ikke virker rigtigt mere !
Avatar billede Blueeyez Mester
17. april 2014 - 08:18 #8
Hvis du læser den fejl besked mht trådløskort vil du se de nævner bios opdatering.
Har aldrig oplevet noget negativt ved bios opdatering.. Du henter vel os opdateringer til drivere og windows uden at sætte spørgsmåltegn ved hvad det gør?
Avatar billede tiger_dk Mester
17. april 2014 - 12:26 #9
Ja til Windows, men til BIOS, der er jeg sku mere forbeholdene. man kan ikke lige sån lave en systemgendannelse, hvis en BIOS opdatering skulle gå galt, så har jeg forstået det. Det kan faktisk gå så grueligt galt, hvis det ikke gøres rigtigt, at maskinen i praksis kan gøres ubrugeligt !

Den lavede lige det nummer igen, så jeg skrev i spøgsmålet i toppen. jeg har haft siden af tårnet af og tjekket at det sidder 100 % procent som det skal mht. til strømstik, og det gør det altså nu. Det er jeg skam også sikker på, at det gjorde før !

Jeg mistænker en BIOS opdatering kan løse hele misæren, både med grafikkortet og netkortet !

BIOS versionen der er i maskinen har 3 år på bagen, og det her kort, er jo af nyere dato ! Der er sket meget på 3 år !
Avatar billede Blueeyez Mester
17. april 2014 - 13:21 #10
På bundkortet sidder der et batteri. Hvis bios fejler skal du pille batteriet ud. Husk at tage strømkablet fra maskinen først.
Derefter kan du hente 1.90 igen og smide på.. Så simpelt kan det gøres..

Når du opdatere bios skal du højreklikke på programmet der skal gøre det og vælge at køre som administrator.

Kan ikke se problemet. Opdatere altid bios til nyeste version når jeg skal ordne en pc og har aldrig oplevet nogen fejl eller problemstillinger..
Avatar billede tiger_dk Mester
17. april 2014 - 13:40 #11
Det kan godt være du ikke kan se et problem med det, men jeg har mine forbehold mod den slags. En ting er opdatere Windows, en anden ting er at opdatere en BIOS, så simpelt kan det siges. F.eks. hvis man hjælper en nybegynder i gang med en ny pc, så kan vedkommende sagtens selv hente opdateringer via Windows Update og installere dem, men når det kommer til f.eks. en BIOS opdatering, så skal man have en vis respekt for det, og ikke lade en nybegynder gøre det, for som jeg også selv siger tidligere, det kan gå grueligt galt, hvis man ikke gøre det rigtigt.

Producenten skriver jo også selv, inden man går i gang med det:

WARNING!!!!!

DON'T FLASH WHEN YOUR SYSTEM IS RUNNING FINE!!!!

DON'T FLASH IF YOU DON'T KNOW WHAT YOU ARE DOING!!!!

Det er jo ikke for sjovt de skriver det !

Det med batteriet var jeg så ikke klar over, det vil jeg tage til efterretning !
Avatar billede Blueeyez Mester
17. april 2014 - 16:17 #12
Hent denne fil: http://download.msi.com/bos_exe/7673v1J.zip

Udpak filen og skriv herinde hvilke filer der er og vent med at gøre mere til jeg vejleder dig yderligere.
Avatar billede tiger_dk Mester
17. april 2014 - 16:28 #13
Filen er downloadet !

Der er følgende filer i mappen 7673v1J

AFUDE238.exe
E7673IMS.1J0
E7673v1x.txt
Avatar billede Blueeyez Mester
17. april 2014 - 16:43 #14
Højreklik på .exe filen og vælg kør som administrator
Avatar billede tiger_dk Mester
17. april 2014 - 16:51 #15
jep og nu ?
Avatar billede tiger_dk Mester
17. april 2014 - 16:52 #16
det skal lige siges, at det med Net kortet, har løst sig selv, der kom en opdatering fra Windows Update !
Avatar billede Blueeyez Mester
17. april 2014 - 17:28 #17
Hvad er dine muligheder? Evt skærmbilled.
Avatar billede tiger_dk Mester
17. april 2014 - 17:41 #18
det er http://billedeupload.dk/images/vX1nR.jpg var blev vist da jeg dobbeltklikkede på .exe filen og valgte at køre som administrator
Avatar billede Blueeyez Mester
17. april 2014 - 18:13 #19
Antager det er Win7 64 bit du har grundet m;ngden af ram.

mSI har v;ret så flinke og lave et program der kan opdatere bios, drivere mm.

Du må godt lige smide billed op af det, når du kører programmet (Husk som administrator) http://download.msi.com/uti_exe/LiveUpdate.zip
Avatar billede tiger_dk Mester
17. april 2014 - 18:30 #20
jeg har allerede installeret Live Update 5
Avatar billede tiger_dk Mester
17. april 2014 - 18:34 #21
Avatar billede tiger_dk Mester
17. april 2014 - 18:37 #22
Skal jeg vælge Total installer ?
Avatar billede tiger_dk Mester
17. april 2014 - 18:40 #23
Ja det er Win 7, 64 Bit jeg har
Avatar billede Blueeyez Mester
17. april 2014 - 18:45 #24
Kan se den henter BIOS opdateringen, så tror blot du skal vente :-)
Avatar billede tiger_dk Mester
17. april 2014 - 19:28 #25
Når den er hentet ned, så sker der ikke mere ! På dette: http://billedeupload.dk/images/qPl1i.jpg billede skal jeg trykke på Total installer, jeg tror man skal installere opdateringen fra selve programmet !
Avatar billede Blueeyez Mester
17. april 2014 - 19:42 #26
Prøv total installer :-)

Kan se det den har er BIOS, så total installer kan blot være for at indikere at alt du har hentet vil blive installeret ;-)
Avatar billede tiger_dk Mester
17. april 2014 - 20:07 #27
når jeg har trykket på Total installer, så beder den mig om at genstarte efterfølgende, og når jeg starter op, har BIOS opdateringen ikke ændret sig, det er stadig 1.90, hvor den skulle have heddet 1.J0 !
Avatar billede Blueeyez Mester
17. april 2014 - 21:42 #28
hmm, har kigget lidt på det og fandt følgende.

Jeg linker til en side hvor de skriver hvordan du opdaterer BIOS. Du skal læse følgende del: "Flash AMI UEFI BIOS by MFLASH"

Du skal IKKE gennemføre det, men blot læse og så tager vi den derfra :-)

http://www.msi.com/page/biosupdate
Avatar billede tiger_dk Mester
17. april 2014 - 21:49 #29
Open your case and look for the MS-XXXX number - der menes der MSI P67A-C43, ikke sandt ?
Avatar billede tiger_dk Mester
17. april 2014 - 22:03 #30
USB storage device er det ikke en USB nøgle der menes der ?
Avatar billede tiger_dk Mester
17. april 2014 - 22:16 #31
når den så genstarter efter opdateringen af BIOS, skal jeg så lade USB nøglen blive siddende i USB drevet !

jeg er ikke gået i gang med noget endnu, bare roligt !
Avatar billede tiger_dk Mester
27. juli 2014 - 15:21 #32
Er der nogen der vil have point her, der er lukketid her !
Avatar billede tiger_dk Mester
02. august 2014 - 14:14 #33
Det ser det ikke ud til, men hvis der nogen der føler sig snydt. Så send en besked eller skriv her under, så finder vi bare ud af det !