Avatar billede Thomas Knudsen Nybegynder
16. april 2014 - 14:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Vælg vilkårlig fil og læs den ind i et array

Hejsa
Jeg har brug for at man på en intern/lokal webside kan gøre følgende:
1. Via knappen "gennemse" (input type= file> kan bruger vælge en vilkårlig tekstfil på pc, som indeholder linjer af varenumre adskilt af linjeskift
2. Denne fil læses ind i et array ( dvs den skal ikke uploades og gemmes)
3. Dette array bruges til at lave en SQL query som kopierer fra en SQL til MS Access DB.

Hvordan laver jeg pkt 1 og 2 ?

Helst i alm. ASP (og gerne med Javascript, men ikke et krav)
Avatar billede keysersoze Guru
16. april 2014 - 14:56 #1
Hvis filen ikke må uploades kan du slet ikke benytte ASP til den slags - så er du afhængig af JavaScript; http://www.htmlgoodies.com/beyond/javascript/read-text-files-using-the-javascript-filereader.html#fbid=0dg5xVaG2-6
Avatar billede Thomas Knudsen Nybegynder
16. april 2014 - 15:04 #2
Jeg har formuleret mig forkert, beklager.

Den MÅ gerne uploades, men så skal den slettes bagefter så der ikke flyder med filer. Filen er nemlig blot en temp. beholder for at indlæse varenumre.
Avatar billede keysersoze Guru
16. april 2014 - 15:08 #3
ASP i sig selv kan ikke uploade så find ud af hvilket komponent din server understøtter, så kan du let finde eksempler ud fra deres dokumentation - og så kan du læse og slette med FSO; http://www.web-dev.dk/post/2008/10/24/FileSystemObject-FSO.aspx
Avatar billede Thomas Knudsen Nybegynder
14. august 2014 - 07:39 #4
Mange tak for input. Jeg valgte at gå en helt anden vej og bruger Excel PowerPivot til at hente og filtrere data fra SQL.

Jeg lukker tråden og beklager den lange responstid