Avatar billede nhslaw Nybegynder
16. april 2014 - 16:44 Der er 7 kommentarer

Kopiering af "boks"

I forbindelse med, at jeg har kigget en række af de indbyggede Word 2013-skabeloner igennem har jeg set, at nogle af disse bruger en funktion til gentagelse af tekst, som jeg ikke har set før.

Jeg vil derfor gerne høre, om der er nogen her, som kan fortælle mig, hvad funktionen hedder, og eventuelt linke til noget videre dokumentation. Den kunne nemlig vise sig at være ret smart, hvis man selv skal udarbejde tekst-skabeloner.

Billede:
http://imageshack.dk/?img=261397658814.PNG

Beskrivelse:
Den øverste "boks" (bemærk, der er ikke tale om en Word-tabel) toner frem, når teksten markeres. Hvis man klikker på det lille +-tegn til højre, gentages/kopieres boksens indhold og placeres nedenfor.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. april 2014 - 18:27 #1
gå ind i dokumentet, vælg fanebladet vis, ved Makro - får vis makroer i dokumentet.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. april 2014 - 18:28 #2
btw: jeg har word 2007 - der er det også.
Avatar billede nhslaw Nybegynder
16. april 2014 - 18:35 #3
Så vidt jeg kan se er der ikke brugt makroer.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. april 2014 - 19:15 #4
Er der makro defineret i dok, så bruges de af skabelonen. Men igen, jeg kan kun fra 2007 versionen.
Avatar billede nhslaw Nybegynder
16. april 2014 - 20:57 #5
Ah, jeg fandt det selv.

Det er tale om et "kontrolelement til sektion med gentagende indhold", som indsættes via udvikler-fanen, man selv skal aktivere. Se fx: http://office.microsoft.com/da-dk/word-help/oprette-formularer-som-brugere-udfylder-i-word-HA010030746.aspx
Avatar billede poko1 Ekspert
16. april 2014 - 21:02 #6
Kan du ikke selv fremstille som Skabelon?
http://gratisupload.dk/vis_billede/709706/
Avatar billede nhslaw Nybegynder
16. april 2014 - 21:53 #7
Jo, det kan jeg sagtens. Det var navnet på funktionen jeg var ude efter, nemlig et "kontrolelement", fremfor et felt.