Avatar billede lurup Ekspert
16. april 2014 - 17:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

adgang til nas server

Hvordan laver jeg adgang til min nasserver via stifinder ??? ellers lignende ??
har fx ip adresse

Både når jeg er intern på nettet og når jeg er andre steder `??
Avatar billede puren Ekspert
26. april 2014 - 08:30 #1
Hvorfor er det atter vil bruge vpn og ikke bare FTP eller sFTP
Avatar billede lurup Ekspert
26. april 2014 - 11:28 #2
Hvordan kan jeg det ???
Avatar billede puren Ekspert
26. april 2014 - 13:35 #3
Sorry ordbogs fejl
Hvorfor er det at du vil bruge vpn og ikke bare FTP / sFTP

kender du ikke forskellen på VPN /sFTP og FTP? Så er Google din ven

Det er ikke fordi jeg ikke vil hjælpe men man er altså nød til at sætte sig ind i hvad det er man laver så man også kan fejlfinde på det
Avatar billede lurup Ekspert
26. april 2014 - 13:57 #4
Det vil jeg prøve ...
er der en side / forum du kan anbefale
Avatar billede puren Ekspert
26. april 2014 - 14:03 #5
Wikipedia
Avatar billede dsane Praktikant
04. maj 2014 - 14:01 #6
Et svar er meget afhængig af hvilken NAS du ejer. Nogle har et webinterface hvor man kan uploade og downloade, nogle har FTP, SMB, DLNA etc. etc. eller en kombination af dem alle sammen.

Med hensyn til ekstern adgang, så er der nogle ting du skal være opmærksom på. Fra Internettet skal du kunne finde hjem til dit netværk. Det kræver en fast IP, som du køber hos din udbyder eller en dynamisk dns (f.eks. dyndns.org) som hele tiden holder øje med hvilken eksterne IP adresse din router har. Alternativt er der mange NAS fabrikater som stiller gratis services til rådighed, så du kan tilgå din nas server via et web interface på fabrikantens hjemmeside.

Dernæst skal du konfigurere port forwarding på din router, og dette er igen meget afhængig af hvilken NAS du anvender, og hvilke services din NAS stiller til rådighed.

Mit råd til dig er at skrive hvilken NAS server du har har, og så afvente svar fra nogle som kender din model.
Avatar billede lurup Ekspert
04. maj 2014 - 23:01 #7
Tak Dsane

Jeg har 3 nas

Synology CS 407

Synology DS 408

Iomega StorCenter ix2-200

Min Router er fra Yousee  deres model 3000
Avatar billede montago Praktikant
23. maj 2014 - 13:30 #8
FTP til Synology er noget værre lort - især hvis man har mere end 10 mbit internet.

både på min DS409Slim og min virtuelle DS3612xs kan jeg max download/upload med 10mbit :(

VPN og HTTP køre derimod hurtigere.
Avatar billede lurup Ekspert
28. maj 2014 - 20:46 #9
Montago

Hvordan kommer jeg på min med VPN  ???
Sådan helt fra bunden af
Avatar billede montago Praktikant
28. maj 2014 - 23:14 #10
log på via Windows

opret en VPN forbindelse (under netværk) og indtast alle de informationer den spørger om...
Avatar billede lurup Ekspert
08. juni 2014 - 10:26 #11
Montago....svar lige
Avatar billede montago Praktikant
08. juni 2014 - 12:47 #12
sådan her ?