Avatar billede Slettet bruger
16. april 2014 - 18:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sikring for computeren mod stærk strøm

Jeg fik for nogen tid siden smadret b.l.a min computer ved, at der blev sendt mere end 230 volt ind i ejendommen.Jeg tror ikke man fandt fejlen, som påstås at ligge ude i vejen. Jeg vil derfor spørge om, hvorvidt man kan sætte en form for sikkerhed, mellem stikdåsen i vægen og computeren.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. april 2014 - 18:31 #1
typisk når strøm går eller lynnedslag.
En alm stikdåse med indbygget overspændingssikring kan klare det.
Første opslag på google giver http://www.gjensidige-sikkerhedsbutikken.dk/Overspenningsvern-med-fire-uttak/da
men se selv efter overspændingssikring
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2014 - 18:42 #2
Tak for linket. Mon ikke det også gælder i mit eksempel? Årsagen til stærkere strøm i nettet er vel ligegyldig.
Læg venligst et svar:-)

Også her:http://www.eksperten.dk/spm/993685
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2014 - 18:51 #3
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2014 - 19:02 #4
#3 Tak for dit indlæg. Så vidt jeg har hørt, drejede det sig i mit tilfælde om en spænding på 280 volt, så jeg håber sikringen kan klare noget der omkring.
Nu har jeg bestilt 2 stk. til 2.000 kr. Det er mange penge, men jeg fik smadret for over 11.000 kr. og ejendommens forsikring ville ikke betale en krone, og selv har jeg ingen forsikring.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. april 2014 - 19:12 #5
Så hjælper det jo ikke meget at de ved mit link skriver at forsikringsselskaberne godkender dem. Men når de accepterer dem, så må de jo virke...
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2014 - 19:19 #6
Forhåbentlig, og det er da meget billigere end en løbende forsikring.
Du glemte at lægge svar.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. april 2014 - 19:27 #7
Bare luk selv
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2014 - 19:32 #8
Ok takker:-)