Avatar billede kimlarsen Praktikant
16. april 2014 - 20:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SEO problemer ved heraki opbygning ?

Hej

Jeg sidder og skal til at lave en koncern hjemmeside, hvor hoved virksomheden p.t. har eget domain og hver afdeling i koncernen har deres eget.

Jeg kunne godt tænke mig at bygge deres hjemmeside op ala :

                        Koncernside
                            I
                    I      I      I
                  Afd 1    Afd 2  Afd 3

Jeg er nervøs for om jeg kan få problemer med SEO, hvis jeg laver opbygningen som sådan, for jeg vil naturligvis gerne gøre hvad jeg kan for at både koncern og under afdelingerne kan søges.

Hvad siger I om dette ?
Avatar billede sky Nybegynder
17. april 2014 - 10:36 #1
Hvilket program laver du siderne i ?.

Man kan til nogle CMS programmer hente SEO optimerings plugins; her definerer du så selv på hvad der skal kunne søges.
Avatar billede kimlarsen Praktikant
17. april 2014 - 19:01 #2
Jeg er slet ikke begyndt at lave siderne endnu.

Så det er ikke så meget et spørgsmål om seo optimering. Det som jeg er på jagt efter, er mere om en hierarkisk opbygning som beskrevet ovenover, kan give problemer i forhold til Google ?

Mener bestemt at have hørt at man eks. vis ikke skal have flere domains til at pege på samme side. Så går det ud over ens pagerank.
Og ovenstående er jo næsten at have flere domains pegende på samme side. Omend at hver domain så peger på en subpage under hoved domainet !

Uhm. Spændt på at høre jeres mening !
Avatar billede Watson Nybegynder
17. april 2014 - 22:14 #3
Hehe, du stiller et spørgsmål som kan besvares på mange måde. Det kommer helt an på hvordan du senere kommer til at optimere for siderne. Det gør sådan set ikke noget hvis hvis flere domæner peger på samme side.

Og pagerank betyder ikke så meget for SEO. En side med pagerank 0 kan sagtens finde på plads et på bestemte keyword. Igen kommer det an på mange ting, dette kan have noget at gøre med, om domænerne ligger på samme server, om teksten fra hovedsiden bliver brugt på sub domænerne osv... SEO er ikke bare noget du vil kunne lærer på en dag, jo måske de mest basiske ting. Der finde en del gratis bøger om SEO, prøv at læse et par kapitler.
Avatar billede kimlarsen Praktikant
16. maj 2014 - 08:43 #4
Jeg fandt svaret til mit spørgsmål.

Så sky og watson, hvis i smider et svar, så deler jeg points mellem jer !
Avatar billede kimlarsen Praktikant
03. juli 2014 - 09:56 #5
Spørgsmålet lukkes !