Avatar billede thepcgamer Nybegynder
16. april 2014 - 20:34 Der er 8 kommentarer

kan man lave 4 pin om til 8 pin

Hej eksperten

Mit navn er Rasmus og jeg er igang med og bygge en pc hvor jeg så har fundet et MSI GeForce GTX 760 dog kræver det et 6 pin og et 8 pin kabel hvor eg kun har 6 pin og nogle (1-3) 4 pin, hvor vi så kommer til mit spørgsmål:

kan man købe 4 pin til 8 pin nogle stedder, er der noget andet jeg kan bruge som 8 pin eller er det enten andet grafikkort eller ny strømforsyning?

på forhånd tak :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. april 2014 - 20:55 #1
Heps.

  Når du ikke umiddelbart har de "rigtige" stik på din strømforsyning, ville jeg lige starte med at sikre mig, at der rent faktisk er saft nok i den - hvor meget kan den levere, og hvor gammel er den?

De bedste hilsner
Avatar billede thepcgamer Nybegynder
16. april 2014 - 21:02 #2
den er kraftig nok hvilket var derfor jeg ikke ville til og købe en ny vis jeg kunne bruge en omformer, det er en gammel en dog ved jeg ikke hvor gammel da jeg fik den af en ven
Avatar billede FastEthernet Novice
16. april 2014 - 21:46 #3
Som regel kan de forskellige kabler sættes sammen - der skulle gerne være sådan nogle "tapper" på selve stikkene, som du kan bruge til at sætte to stik sammen. F.eks. kan du sætte to 4-pins sammen og dermed få et 8-pins.
Avatar billede FastEthernet Novice
16. april 2014 - 21:48 #4
Og hvis de ikke kan sættes sammen, er det bare et spørgsmål om at sætte to seperate 4-pins i grafikkortet.
Avatar billede thepcgamer Nybegynder
16. april 2014 - 21:58 #5
#4
det er sådan en her 4 pin (burde havde skrevet molex)
http://www.av-cables.dk/forlaenger-kabel/5-25-power-supply-extension-cable-0-3-m.html så kan ikke se hvordan du ville sætte den i?
Avatar billede FastEthernet Novice
16. april 2014 - 22:07 #6
Så skal du have fat i en molex til 8-pin adapter:

http://goo.gl/BMF4Yg

Sommetider følger der en adapter/omformer med grafikkortet, men kan selvfølgelig ikke garantere at der også gør det til dit.
Avatar billede FastEthernet Novice
16. april 2014 - 22:14 #7
"Unlike the reference design which uses a 6+6pin power design, the MSI GTX760 Gaming Series requires an 8+6 pin setup. MSI have thoughtfully included an adaptor for this purpose should your PSU not have the required power cable."

Så det ser ud til at MSI også sender adaptere med deres grafikkort. Med andre ord burde du trygt kunne bestille det.
Avatar billede thepcgamer Nybegynder
16. april 2014 - 22:17 #8
i skal havde mange tak for jeres hjælp :) dog tror jeg jeg vil se nogle unboxninger af det for og være sikker

fortsat god aften