Avatar billede Jannickhess Professor
16. april 2014 - 21:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Jeg skal flytte til Taastrup - Hurtigt Internet der. gerne 60/60 mbit/ps.

Hejsa.
Hvilket internet udbyder, kan jeg benytte i Taastrup
Nær Taastrup Station, hvor jeg skal flytte til omkring den 1 Juni 2014.

I dag har jeg Waoo gennem seas nve Fibernet.
Jeg ved nemlig ikke om jeg kan have det der også,

1 kabel tv
2 Internet (Hurtigt) - mellem 40/40 mbit/ps eller 60/60 mbit/ps.
3 Fastnet via IP.

Prisen jeg betaler nu er max 1800-2500 kroner
pr kvartal

Er der nogen, herinde der ved hvilket selvskab, jeg kan få i Taastrup..?
Avatar billede CasperLPetersen Nybegynder
16. april 2014 - 21:46 #1
Nu er fiberselskaberne så irriterende at de kræver en eksakt adresse for at teste, om en eventuel fiberløsning er tilgængelig.

Jeg ved dog at Nianet har kabler i Taastruop, dog kun for erhverskunder - men mon nu ikke at en anden udbyder lejer sig ind ved Nianet og herefter sælger "deres" fiber videre?

- men en adresse, så tjekker jeg op på det
Avatar billede CasperLPetersen Nybegynder
16. april 2014 - 21:49 #2
*OPDATERING*

Tjek venligst dette fiberkort. Så kan du se hvilke udbydere der er i, og omkring Taastrup :-)

Link: http://fiber-net.dk/wp-content/uploads/2013/05/fibernet-danmarkskort.jpg

-fortsat god dag! :)
Avatar billede kurt54 Ekspert
16. april 2014 - 22:00 #3
Jeg bor lidt længere ude nær høje taastrup station - og har konstateret at 3G er hurtigere end internet via kobber tlf net.
Avatar billede Jannickhess Professor
16. april 2014 - 22:11 #4
Hejsa CasperLPetersen.

Jeg kan bare ikke zoome ind på kortet, så jeg kan se det tættere på, findes det, må du meget gerne ligge det her på en Link.

KH

JH
Avatar billede CasperLPetersen Nybegynder
16. april 2014 - 22:18 #5
Hej igen!

Det må du undskylde. Jeg har fundet et bedre billede frem.

Link: http://ftthnews.files.wordpress.com/2010/03/fibernet_kort_stort_291009-ashx2.jpg

- det er altså Dong Energy :)
Avatar billede CasperLPetersen Nybegynder
16. april 2014 - 22:20 #6
*OPDATERING*

Læste lige lidt rundt på nettet og kan forstå, at Dong Energy har solgt sit fiber til TDC. (øvøvøv :( )

- jeg ved dog at du med Waoo! kan få fiber, i et TDC Fibernet område, dog ved merpris. Mener ikke at merprisen er mere end 49,- kr. pr. måned ;-)
Avatar billede Jannickhess Professor
17. april 2014 - 00:37 #7
Tak #5
skriv et svar, for point.

De har flyttet Bornholm til en meget skørt sted GGGG

JH
Avatar billede CasperLPetersen Nybegynder
17. april 2014 - 13:34 #8
Ja, men der var jo ikke plads på kortet ellers hehe ;-)
- har skrevet et svar til #7