Avatar billede ohansen1 Juniormester
17. april 2014 - 15:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

LOPSLAG som sætter tekst til højre og tal til venstre i samme række

indtaster f.eks konto nr. 100 i kolonne f hvor så der skal sættes tekst ind i kolonne g og tal i e i samme række.
kan det lade sig gøre med lopslag.
Avatar billede kim1a Ekspert
17. april 2014 - 16:51 #1
Ja bestemt. Hvis du f.eks. har alle kontonr og navne i to kolonner i et seperat ark kan du lave opslag mod dette.
Tal er måske summen af nogle posteringer hvor du så nærmere skal bruge funktionen sum.hvis.

Lopslag(F1;[sted hvor du har kolonner med alle kontonr og navne];2;falsk)
Avatar billede ohansen1 Juniormester
17. april 2014 - 20:29 #2
Hej Kim1a
Det lopslag sætter kun teksten til højre.
Jeg har brug for lidt hjælp, til hvordan den skal se ud, når også den skal indsætte nummer i en anden kolonne. I samme række.

=HVIS(E27<>"";LOPSLAG(E27;KontoOversigt;2;FALSK);"")
Avatar billede kim1a Ekspert
17. april 2014 - 20:49 #3
Jeg tror det er nemmest hvis du uploader et eksempel til gupl og poster linket herinde.

Hvor er tallet du skal bruge?

Jeg kan se at dit faneblad "kontooversigt" har nummer i kolonne A, tekst i kol B - står tallet i C?

I så fald er det blot at erstatte 2 med 3 i din formel.
Avatar billede ohansen1 Juniormester
18. april 2014 - 08:14 #4
Hvordan uploader man til gupl og hvad er gupl
Skal jeg sende de 3 faneblade som det handler om.
Avatar billede natkatten Mester
18. april 2014 - 08:49 #5
www.gupl.dk giver mulighed for gratis upload af filer. Det er rimeligt selvforklarende, og du skal blot uploade hele filen.
Avatar billede ohansen1 Juniormester
18. april 2014 - 09:39 #6
jeg har uploade filen boligforeningen til gupl
Avatar billede natkatten Mester
18. april 2014 - 13:07 #7
Sæt denne ind i celle C8:

=HVIS($E8<>"";LOPSLAG($E8;KontoOversigt;4;FALSK);"")

Og kopier så formlen nedad i kolonne C.

Har holdt mig til den formel, som i forvejen var benyttet i F8.
Avatar billede ohansen1 Juniormester
18. april 2014 - 13:50 #8
Tusind tak for svaret natkatten
Det virker
Avatar billede ohansen1 Juniormester
18. april 2014 - 13:51 #9
Hvordan er det lige at man giver point
Avatar billede natkatten Mester
18. april 2014 - 15:23 #10
Du accepterer dette svae
Avatar billede natkatten Mester
18. april 2014 - 15:24 #11
svar;-)