Avatar billede navoan Nybegynder
17. april 2014 - 16:56 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Opgradering af gammel pc

Hej

Min far klager lidt over hans pc er blevet en smule langsom. Pc'en er fra 2010 så den har også et par år på bagen. Han spiller aldrig spil men han redigere en del billeder med Photoshop.
Men kan man opgradere den ude det vil koste en formue? Spces kan se på linket herunder:
http://www.merlin.dk/product.aspx?prodid=317205

Kan man nøjes med en SSD eller skal der mere til?
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2014 - 17:04 #1
Hvad er det der er langsomt, er det noget inde i photoshop, eller er det når han skal starte programmer og andre ting?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2014 - 17:07 #2
Nu kan der være flere grunde til den er langsom.
Det kan være snavs der sløver systemet. Det kan være at der er for meget der kører samtidigt med Windows. C drevet er næsten fuldt, så den ikke har arbejdsplads o.s.v.

Måske havde en formatering og ny installation givet farten tilbage.
Det er klart at en ssd disk havde øget performance, men spørgsmålet er om det er nødvendigt?
Hvor meget ram er der i maskinen?
Avatar billede navoan Nybegynder
17. april 2014 - 17:09 #3
Meget generelt når han bruger den. Selvom han har været god til at Ryde op i system filer og  på skrivebordet osv ovs
Avatar billede navoan Nybegynder
17. april 2014 - 17:11 #4
#3 den har 8gb 1333mhz ram og C drevet er næsten helt tomt 100/500gb fyldt. Han scanner og defragmatere flere gange om ugen. Så jeg tror ikke på at den har virus eller lign
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2014 - 17:24 #5
Hvad scanner han med ud over sit antivirusprogram?
Som oprydning og tjek vil jeg anbefale at køre disse tre programmer:
Hent og instalér CCleaner  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2014 - 17:28 #6
8 gb ram burde være nok til langt de fleste forhold, og burde ikke være der problemet ligger. Og der er fint med plads på disken.
Man kan med CCleaner under værktøjer-opstart se hvad der starter sammen med systemet. Kigger man i højre nederste hjørne kan en tekstfil laves som man kan kopiere herind.
Jeg kunne måske frygt der er sparet en smule på processoren, og har man for mange baggrundsprogrammer kørende kan det blive en flaskehals.
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2014 - 17:41 #7
Rester fra tidligere sikkerhedsprogrammer skal fjernes med special Uninstaller tool ( Remove Tool ) Ccleaner eller andre af den slags programmer, kan ikke fjerne program rester fra sikkerhedsprogrammer.

Ofte bliver computer leveret med forud installeret sikkdehdsprogram, er det afinstalleret - rigtigt !
http://answers.microsoft.com/en-us/protect/wiki/mse-protect_start/list-of-anti-malware-product-removal-tools/2bcb53f7-7ab4-4ef9-ab3a-6aebfa322f75
Avatar billede navoan Nybegynder
17. april 2014 - 17:46 #8
Det vil jeg prøve. Skriver tilbage lidt senere.. Det med cpuen vil jeg give dig ret i. Der skal ikke meget til før cpu'en ligger på 80%
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2014 - 17:50 #9
#7 Enig. Godt tænkt :-)
Avatar billede navoan Nybegynder
17. april 2014 - 18:44 #10
#5 Har hentet alle de programmer og kørt scanningerne. Her er log filen fra den sidste.

# AdwCleaner v3.023 - Report created 17/04/2014 at 18:38:38
# Updated 01/04/2014 by Xplode
# Operating System : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (64 bits)
# Username : Henrik - HENRIK-PC
# Running from : C:\Users\Henrik\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\669TQOHP\adwcleaner.exe
# Option : Clean

***** [ Services ] *****

***** [ Files / Folders ] *****

Folder Deleted : C:\ProgramData\apn
Folder Deleted : C:\ProgramData\Ask
Folder Deleted : C:\ProgramData\Partner
Folder Deleted : C:\Users\Henrik\AppData\Local\Temp\apn

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****

Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\GenericAskToolbar.DLL
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\WLXQuickTimeShellExt.DLL
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\GenericAskToolbar.ToolbarWnd
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\GenericAskToolbar.ToolbarWnd.1
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\apnstub_RASAPI32
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\apnstub_RASMANCS
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\TaskScheduler_RASAPI32
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\TaskScheduler_RASMANCS
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{0A18A436-2A7A-49F3-A488-30538A2F6323}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{9B0CB95C-933A-4B8C-B6D4-EDCD19A43874}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{6C434537-053E-486D-B62A-160059D9D456}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{91CF619A-4686-4CA4-9232-3B2E6B63AA92}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{AC71B60E-94C9-4EDE-BA46-E146747BB67E}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{2996F0E7-292B-4CAE-893F-47B8B1C05B56}
Value Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\WebBrowser [{D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440}]
Value Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\URLSearchHooks [{00000000-6E41-4FD3-8538-502F5495E5FC}]
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{6C434537-053E-486D-B62A-160059D9D456}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{91CF619A-4686-4CA4-9232-3B2E6B63AA92}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{AC71B60E-94C9-4EDE-BA46-E146747BB67E}
Key Deleted : HKCU\Software\YahooPartnerToolbar
Data Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings [ProxyOverride] - 127.0.0.1:9421;<local>

***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v11.0.9600.17041

-\\ Google Chrome v

[ File : C:\Users\Henrik\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences ]

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [2673 octets] - [17/04/2014 18:34:41]
AdwCleaner[S0].txt - [2709 octets] - [17/04/2014 18:38:38]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt - [2769 octets] ##########
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2014 - 18:55 #11
Der var lidt toolbars, men ikke det værste snavs.Har du kørt Malwarebytes, og fandt den noget? Log fra denne?
Avatar billede navoan Nybegynder
17. april 2014 - 19:07 #12
Nej den var clean. Her er rapporten:

Malwarebytes Anti-Malware
www.malwarebytes.org

Scan Date: 17-04-2014
Scan Time: 18:31:40
Logfile:
Administrator: Yes

Version: 2.00.1.1004
Malware Database: v2014.04.17.05
Rootkit Database: v2014.03.27.01
License: Trial
Malware Protection: Enabled
Malicious Website Protection: Enabled
Chameleon: Disabled

OS: Windows 7 Service Pack 1
CPU: x64
File System: NTFS
User: Henrik

Scan Type: Threat Scan
Result: Completed
Objects Scanned: 299755
Time Elapsed: 7 min, 58 sec

Memory: Enabled
Startup: Enabled
Filesystem: Enabled
Archives: Enabled
Rootkits: Disabled
Shuriken: Enabled
PUP: Enabled
PUM: Enabled

Processes: 0
(No malicious items detected)

Modules: 0
(No malicious items detected)

Registry Keys: 0
(No malicious items detected)

Registry Values: 0
(No malicious items detected)

Registry Data: 0
(No malicious items detected)

Folders: 0
(No malicious items detected)

Files: 0
(No malicious items detected)

Physical Sectors: 0
(No malicious items detected)

(end)
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2014 - 19:10 #13
Hvis CPU let ryger op i 80%, kan i overclocke CPU'en, som måske vil hjælpe lidt.
Avatar billede navoan Nybegynder
17. april 2014 - 19:16 #14
Jeg har ikke forstand på overclock og den gamle vil helt sikkert sige nej til det forslag selv hvis jeg vidste hvordan. God ide ellers :)
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2014 - 19:17 #15
Vil mene det havde været bedre at finde synderen der er skylden til den går derop. Der må være en tjeneste/program der ikke virker rigtigt.
Er taskbar fyldt med ikoner i højre side, og er der noget man ikke har behov for?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2014 - 19:21 #16
Kunne godt tænke mig at se hvad der kørte i opstarten.
Hvis du går i CCleaner under værktøjer-opstart, kan du oprette en tekstfil med denne du kan kopiere herind. Så ser vi om der er noget der som med fordel kan deaktiveres.
Avatar billede navoan Nybegynder
17. april 2014 - 19:26 #17
Lige nu er der dem her;

højttalere
internet
Hotkey Utility
Realtek HD Audio
my winlocker
løs pc-programmer
bullguard
sikkerfjernelse af hardware
nero backtiup agent
nvidia
malwarebytes

Det er vel ikke så galt.

Det er mest i starten hvor CPU'en gerne går højt op i load. Efter den har været tændt en times tid er den bare langsom og stiger måske op til 40-60 ca.
Avatar billede navoan Nybegynder
17. april 2014 - 19:29 #18
#16 God ide.. Jeg var selv inde og de aktivere en del. Men jeg ved ikke helt hvad man kan de aktivere uden at få problemer så jeg prøvede mig lidt frem. Her kommer rapporterne.

Ja    HKCU:Run    Akamai NetSession Interface    Akamai Technologies, Inc.    "C:\Users\Henrik\AppData\Local\Akamai\netsession_win.exe"
Nej    HKCU:Run    GarminExpressTrayApp    Garmin Ltd or its subsidiaries    "C:\Program Files (x86)\Garmin\Express Tray\ExpressTray.exe"
Ja    HKCU:Run    Sidebar    Microsoft Corporation    C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
Ja    HKLM:Run    Adobe ARM    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
Nej    HKLM:Run    Adobe Photo Downloader    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Adobe\Photoshop Elements 5.0\apdproxy.exe"
Ja    HKLM:Run    ArcadeDeluxeAgent    CyberLink Corp.    "C:\Program Files (x86)\Acer Arcade Deluxe\Acer Arcade Deluxe\ArcadeDeluxeAgent.exe"
Nej    HKLM:Run    BackupManagerTray        "C:\Program Files (x86)\NewTech Infosystems\Acer Backup Manager\BackupManagerTray.exe" -h -k
Ja    HKLM:Run    BullGuard    BullGuard Ltd.    "C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\bullguard.exe" -boot
Ja    HKLM:Run    BullGuardUpdate2    BullGuard Ltd.    c:\program files\bullguard ltd\bullguard\BullGuardUpdate2.exe
Nej    HKLM:Run    CanonMyPrinter    CANON INC.    C:\Program Files\Canon\MyPrinter\BJMyPrt.exe /logon
Nej    HKLM:Run    CanonSolutionMenu    CANON INC.    C:\Program Files (x86)\Canon\SolutionMenu\CNSLMAIN.exe /logon
Nej    HKLM:Run    EgisTecLiveUpdate    Egis Technology Inc.    "C:\Program Files (x86)\EgisTec Egis Software Update\EgisUpdate.exe"
Ja    HKLM:Run    Hotkey Utility    Acer Incorporated    C:\Program Files (x86)\Acer\Hotkey Utility\HotkeyUtility.exe
Ja    HKLM:Run    IAAnotif    Intel Corporation    C:\Program Files (x86)\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
Ja    HKLM:Run    JMB36X IDE Setup        C:\Windows\RaidTool\xInsIDE.exe
Nej    HKLM:Run    Live! Central 2    Creative Technology Ltd    "C:\Program Files (x86)\Creative\Creative Live! Cam\Live! Central 2\CTLVCentral2.exe" /mode2
Ja    HKLM:Run    mwlDaemon    Egis Technology Inc.    C:\Program Files (x86)\EgisTec\MyWinLocker 3\x86\mwlDaemon.exe
Nej    HKLM:Run    NBAgent    Nero AG    "C:\Program Files (x86)\Nero\Nero 11\Nero BackItUp\NBAgent.exe" /WinStart
Nej    HKLM:Run    PlayMovie    Acer Corp.    "C:\Program Files (x86)\Acer Arcade Deluxe\PlayMovie\PMVService.exe"
Ja    HKLM:Run    RtHDVCpl    Realtek Semiconductor    C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RAVCpl64.exe -s
Ja    HKLM:Run    SunJavaUpdateSched    Oracle Corporation    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
Ja    HKLM:Run    V0640Mon.exe    Creative Technology Ltd.    C:\Windows\V0640Mon.exe
Avatar billede navoan Nybegynder
17. april 2014 - 19:29 #19
forsat logfil fra CCcleaner

Ja    Extension    Blog det    Microsoft Corporation    C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
Ja    Extension    Report to BullGuard    BullGuard Ltd.    C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\Files32\Antiphishing\IE\BGAntiphishingIE.dll
Ja    Extension    Report to BullGuard    BullGuard Ltd.    C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\Antiphishing\IE\BGAntiphishingIE.dll
Ja    Extension    Research    Microsoft Corporation    C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\REFIEBAR.DLL
Ja    Extension    Send to OneNote    Microsoft Corporation    C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll
Nej    Helper    Hjælp til logon til Windows Live ID    Microsoft Corp.    C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
Ja    Helper    Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper    Oracle Corporation    C:\Program Files (x86)\Java\jre7\bin\jp2ssv.dll
Ja    Helper    Java(tm) Plug-In SSV Helper    Oracle Corporation    C:\Program Files (x86)\Java\jre7\bin\ssv.dll
Nej    Helper    Windows Live ID Sign-in Helper    Microsoft Corp.    C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
Avatar billede navoan Nybegynder
17. april 2014 - 19:30 #20
forsat logfil fra CCcleaner

Nej    Task    Adobe Flash Player Updater    Adobe Systems Incorporated    C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
Nej    Task    CCleanerSkipUAC    Piriform Ltd    "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner.exe" $(Arg0)
Nej    Task    CreateChoiceProcessTask    Microsoft Corporation    C:\Windows\System32\browserchoice.exe /launch
Nej    Task    GarminUpdaterTask    Garmin International, Inc.    C:\Program Files (x86)\Garmin\Express Self Updater\ExpressSelfUpdater.exe
Nej    Task    GoogleUpdateTaskMachineCore    Google Inc.    C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe /c
Nej    Task    GoogleUpdateTaskMachineUA    Google Inc.    C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe /ua /installsource scheduler
Nej    Task    Henrik NBAgent 6 0    Nero AG    "C:\Program Files (x86)\Nero\Nero 11\Nero BackItUp\NBAgent.exe"
Nej    Task    Henrik Nero LIVEBackup 6 0    Nero AG    C:\Program Files (x86)\Nero\Nero 11\Nero BackItUp\NBCore.exe "C:\Users\Henrik\AppData\Roaming\Nero\Nero 11\Nero BackItUp\Files\Henrik Nero LIVEBackup.nji"
Nej    Task    Henrik Nero LIVEBackup Merge 6 0    Nero AG    "C:\Program Files (x86)\Nero\Nero 11\Nero BackItUp\NBCore.exe" "C:\Users\Henrik\AppData\Roaming\Nero\Nero 11\Nero BackItUp\Files\Henrik Nero LIVEBackup Merge.nji"
Nej    Task    McQcModifier-5c47-a7b0        C:\ProgramData\McQcModifier-5c47-a7b0\McQcModifier-5c47-a7b0.cmd
Nej    Task    {0A646AB8-7011-4D12-9043-9EF0D773C9EA}    Microsoft Corporation    C:\Windows\system32\pcalua.exe -a "C:\Users\Henrik\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\I2GT9ZMT\LCTRL_PCAPP_LA_1_01_13.exe" -d C:\Users\Henrik\Desktop
Nej    Task    {600C253F-F877-4CF1-8FA7-1DBFEF046E98}    Microsoft Corporation    C:\Windows\system32\pcalua.exe -a "C:\Users\Henrik\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\0HXRN4W9\LCVM_0540_PCDRV_US_1_01_03.exe" -d C:\Users\Henrik\Desktop
Nej    Task    {9ABA3D51-5AC5-4B22-A704-217C64B24061}    Microsoft Corporation    C:\Windows\system32\pcalua.exe -a "C:\Users\Henrik\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\0GFO2816\LCCM_0530_PCDRV_LA_1_02_02.exe" -d C:\Users\Henrik\Desktop
Nej    Task    {F7E06E36-6BD6-4E5B-8CF9-0F9FD3F16577}    Microsoft Corporation    C:\Windows\system32\pcalua.exe -a "C:\Program Files (x86)\Google\Picasa3\Uninstall.exe"
Avatar billede navoan Nybegynder
17. april 2014 - 19:30 #21
sidste logfil fra CCcleaner

Nej    Directory    Afspil med VLC Media Player    VideoLAN    "C:\Program Files (x86)\VideoLAN\VLC\vlc.exe" --started-from-file --no-playlist-enqueue "%1"
Nej    Directory    EDSshellExt    Egis Technology Inc.    C:\Program Files (x86)\EgisTec\MyWinLocker 3\x64\mwlshellext.dll
Nej    Directory    Tilføj til VLC's Afspilningsliste    VideoLAN    "C:\Program Files (x86)\VideoLAN\VLC\vlc.exe" --started-from-file --playlist-enqueue "%1"
Nej    File    EDSshellExt    Egis Technology Inc.    C:\Program Files (x86)\EgisTec\MyWinLocker 3\x64\mwlshellext.dll
Ja    Folder    bgshellext    BullGuard Ltd.    C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\BgShellExt.dll
Avatar billede navoan Nybegynder
17. april 2014 - 19:32 #22
Hver post er fra ny kategori. Windows, internet explore, skemalagte opgaver ovs.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2014 - 19:38 #23
Nej du har fået deaktiveret en masse.
under normale forhold i idel burde den kunne holde sig under 10% hele tiden. Kan den det?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2014 - 19:44 #24
disse kan også deaktiveres hvis det er:
Ja    HKCU:Run    Sidebar    Microsoft Corporation    C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun (hvis den kan undværes)
Ja    HKLM:Run    Adobe ARM    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"

Kører maskinen raid? Ja    HKLM:Run    JMB36X IDE Setup        C:\Windows\RaidTool\xInsIDE.exe
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2014 - 19:49 #25
Den sidste skal du nok lade køre tror jeg efter en søgning på nettet.
Avatar billede navoan Nybegynder
17. april 2014 - 19:49 #26
Ja men er der mere jeg kan deaktivere? Ja det ligner den er i idle mode. Med de programmer jeg skrev længere oppe åbne nede i hjørnet og denne hjemme side åbne ligger den på 0%

ang idle. Jeg har gået ind og sat den fra balanceret til høj ydeevne. Men giver det noget særligt i ydeevne?
Avatar billede navoan Nybegynder
17. april 2014 - 19:54 #27
Pas ved ikke om den kører raid men den er købt og leveret med 2x 500gb harddiske C og D drev. Så det tror jeg ikke.

Raid ville give mig en stor harddisk på 1TB?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2014 - 19:56 #28
Du skruer op for den grafiske del på computeren når du går til høj ydeevne, og der vil gå lidt flere resurser til dette. Du ser det på at billed kvaliteten bliver mere kontrastfyldt, og mere lys i det.
Hvis du vil trimme den ydeligere skal den køre i klassisk visning, og ændres i ydelsen inde i systemet.
Højreklikker du på computer og vælger egenskaber, og går i avancerede indstillinger under ydeevne, kan man justere den til bedste ydelse. Her vil du kumme finde lidt resurser ved at gøre dette.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2014 - 20:00 #29
#27 Din disk kan godt være på 1Tb men delt i to drev (C og D), men på en fysisk disk. Du ser i diskhåndteringen om dette er tilfældet.
Diskhåndteringen kommer du i ved at højreklikke på computer og vælge administrer. Her kan diskhåndtering vælges.
Har du derimod to fysiske hardiske på 500 gb hver og de deles om at køre systemet i Raid, så skal du ikke pille ved raidtool i din opstart
Avatar billede jensenjs Juniormester
17. april 2014 - 20:22 #30
Jeg melder mig lige på banen for en kort bemærkning.

I går var jeg hos min søster, hendes computer begyndte at blive ekstrem varm, langsom og hakke i det, hun har samme grafikkort fra nvidia.

Her fik jeg hende til at fjerne hakket til interlazed mode, og resten af dagen kørte den uden problemer.

Jeg er lige kommet tilbage efter et 3 måneders ophold i Kina så jeg har ikke kunnet følge så meget med her, men jeg husker noget fra en af IT siderne med nogle driverproblemer med Nvidia, men tør ikke sige noget 100%, det kunne så løses med drivere fra Nvidias hjemmeside og ikke fra PC producenten/byggeren
Avatar billede navoan Nybegynder
17. april 2014 - 20:27 #31
Tror det er opdelt i raid over 2 harddiske. Disk 0 er nemlig på 1 tb.(931gb) med både C ig D drevet på hver 500gb
Avatar billede navoan Nybegynder
17. april 2014 - 20:31 #32
#30 hvor fjerner jeg det hak i interlazed mode?

Med temps ligger idle på disse

CPU 40-45c
GT 320 65c
bundkort 22-40c kommer an på hvilken tmpin jeg vælger.
hardisk 38

Fra HWMonitor
Avatar billede navoan Nybegynder
17. april 2014 - 22:32 #33
Men med disse nye programmer som ekstra hjælp til at holde pc'en Up to date og de andre ændringer som der blev lavet kan den nok godt holde nogle år endnu. Men hvis den skulle opgraderes lidt hvad skal man så udskifte?

Cpu - hvilken?
Evt med ny cpu skal den så have en cpu køler selvom min far ikke over clocker?
SSD  - Samsung evo?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2014 - 08:42 #34
Jeg så lige en tilsvarende pc med en i5 cpu i stedet for den i3 der sidder i nu. Og en ssd disk vil jo helt klart også øge performance.
Men for ikke at komme i problemer med licensen som sandsynligvis er en OEM licens, så ville ssd disken være det jeg først gjorde, for at se om det var nok.
Problemet med for meget opgradering kan være at computeren "ses" som en ny pc, og så skal den genaktiveres med en ny produktkode. Og det mener jeg så måske ikke kan betale sig. Så er det bedre at købe en ny pc om et par år.
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2014 - 10:46 #35
Bruger din far nero backtiup agent det er et program der normalt er resursekrævende - ellers ville jeg afinstallere det.

Et højt CPU forbrug eller et højt opload på internettet uden man oploader noget kan også være noget der fortæller at man har virus på computeren. Malwarebytes scanner hovedsagelig efter spyware.

Bredbåndmåleren
https://bredbaandsmaaleren.dk/maaler.html

I oversigter over programmer kan man se Bullguard, har i prøvet at scanne med det.Virus kan godt komme ind på computeren som de-aktivt og dermed gå "under radaren" på realtime scanneren.

Når man åbner et Antivirus/Internet security og klikker på scan er det en såkaldt On demand scaner man starter, den scanner alle filer på computeren.
Avatar billede navoan Nybegynder
18. april 2014 - 14:29 #36
Tak for alt jeres feedback. Vil en af jer lave et svar?

Det vil nok blive købt en SSD i løbet af et par måneder :)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2014 - 16:15 #37
Ping.