Avatar billede badazz Novice
18. april 2014 - 00:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

HC DC5750 "genstarter ikke"

Hej

Jeg har anskaffet mig to brugte HP DC5750 desktop maskiner, men har det samme problem på begge to. hvis jeg i Windows beder om en genstart, lukker den fint ned, men den "cutter ikke strømmen" og starter op igen, den bliver stående "tændt" med sort skærm, indtil jeg trykker på knappen for at slukke og tænde igen..
Det er det samme på begge maskiner, jeg har haft bios totalt nulstillet for at slippe af med en bios password, men jeg kan så hellerikke finde noget i bios der skulle kunne afhjælpe problemet, nogle gode forslag?

//Brian
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2014 - 08:47 #1
Hvad sker der hvis du vælger at lukke den ned i stedet for genstart som der bedes om?
Tag evt strømmen fra den og hold startknappen nede et øjeblik lige som du har lukket den. Prøv så at "genstarte" den og se om den så kommer videre.
Enten er det software der hænger i systemet, eller også er det hardware der ikke vil lukke ned.
Avatar billede Blueeyez Mester
18. april 2014 - 09:29 #2
Tag strømmen fra den og hold tænd knappen i bund i 30 sek.

Har du formateret maskinerne eller brugt dem som du har fået dem?
Hvad med bios opdatering?
Avatar billede badazz Novice
18. april 2014 - 09:40 #3
Den slukker fint, når jeg lukker computeren..
Bios er nulstillet med "nulstil knappen på bundkortet" og bios password er fjernet med jumper tricket.
Bios er opdateret med nyeste fra hp
og maskinen er formatteret.
Jeg prøver lige at holde tænd knappen inde i 30 sek. når den er færdig med at installere service pack
Avatar billede badazz Novice
18. april 2014 - 10:35 #4
mærkeligt.. efter jeg har installeret service pack 1 til Windows 7, så virker det lige pludseligt...
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2014 - 12:01 #5
Det skal du så bare være glad for :-)
Avatar billede badazz Novice
28. april 2014 - 22:44 #6
hvil i vil poste et svar, vil jeg gerne give point for gode hints
Avatar billede 220661 Ekspert
29. april 2014 - 16:37 #7
svar