Avatar billede graugart Nybegynder
18. april 2014 - 10:27 Der er 1 kommentar

Simpel live tælle-system til fitness konkurrence, hvordan griber jeg det an?

Jeg skal afholde en fitness konkurrence hvor 8 hold samtidig skal udføre nogle øvelser. De skal udføre så mange som muligt på dig og for hvert hold er der en dommer, der tæller hvor mange de har lavet.

Jeg skal lave et system, hvor hver dommer på deres telefon kan trykke "+" og "-" mens de tæller. Stillingen for hvert hold skal så live vises på en storskærm, helst i en "top 8" liste med det højeste tal øverst.

Jeg forestiller mig at lave det simpelt browser baseret så dommerne nemt kan komme på den korrekte "tæller" med deres telefon, fx ved at scanne en QR kode ved den bane de står ved. Og så har jeg et browser vindue der viser stillingen, som jeg viser på en projekter tilsluttet en lille computer.

Jeg har en del erfaring med "gammel" asp og mysql, men er i tvivl om det vil være det rigtige at lave det i. Kan databasen trække hurtigt nok til at opdatere resultatet fra telefonen hvis dommeren tæller fx flere gange i sekundet nogle gange?

Alle forslag, input til hvordan jeg gør dette bedst muligt fra starten modtages med kyshånd :)
Avatar billede keysersoze Guru
18. april 2014 - 10:57 #1
Der er jo mange steder det kan gå galt men som udgangspunkt kan både ASP og MySQL sagtens følge med - det vil nok nærmere være et spørgsmål om selve serverne kan følge med hvis du fx køber for billigt/dårligt og så selvfølgelig hvordan kvaliteten af koden er.

Som det første ville jeg nok ikke lave et callback til serveren hver gang der klikkes - i stedet ville jeg overveje noget javascript måske i form af signalr eller som et custom ajax-kald, der bliver kørt fx hvert sekund efter at du har samlet kliks sammen i et input felt.

Inden du går i gang med serverside og database så foretag nogle simple tests fx i form af en knap, et input felt og noget javascript for at se om en webløsning er præcis nok ved hurtige kliks eller om du skal over i en dedikeret app.