Avatar billede Jannickhess Professor
18. april 2014 - 18:24 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Jeg vil først gerne ligge mp3 musik ind på min Iphone 4S

Jeg skal have lagt noget musik ind på min iphone 4S
Derefter skal jeg klippe 10 sekunder ud af musikken og bruge det som ringetone, hvordan gør jeg det?

Jeg har svært ved at kunne bruge Itunes
Jeg har downloadet den nyeste her på Biblioteket.

Jeg håber, at nogen kan hjælpe mig

KH

Jannick
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2014 - 19:26 #1
Du kan jo bruge Audacity og redigere mp3 klippet før og gemme det som fil der så er klar til en ringetone:
http://audacity.sourceforge.net/
Avatar billede Jannickhess Professor
18. april 2014 - 19:49 #2
Okay men hvordan klipper jeg de 5-7 sekunder ud, som jeg skal bruge, findes der evt et youtube klip hvor jeg kan se hvordan jeg gør?

KH

JH
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2014 - 19:51 #3
Prøver lige at finde en guide.
Men som jeg husker det, kan man markere det man vil passe på og gå i filer og vælge at gemme markeringen.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2014 - 19:56 #4
Der er en videoguide her du kan kigge lidt på:
http://www.youtube.com/watch?v=G7BZjjH4I9M
Markerer du det du ikke skal bruge og klipper det væk med saksen, får du lige det klip tilbage du skal bruge. Der er mange muligheder med Audacity til ar redigere lyde og musik.
Du kan få lavet en ringetone ingen andre har ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2014 - 19:58 #5
Når du har redigeret, så husk at vælge "gem som", da det originale klip ellers forsvinder helt.
Avatar billede Jannickhess Professor
18. april 2014 - 20:54 #6
Hej 220661,
Jeg har sat det klip ind jeg gerne ville beholde
men hvordan gemmer jeg det i det format jeg selv ønsker og ikke i programmets format?

altså f.eks. i mp3 eller lign

JH
Avatar billede 220661 Ekspert
19. april 2014 - 07:48 #7
For at gemme i mp3 skal du bruge en lame.enc dll fil:
http://audacity.sourceforge.net/help/faq_i18n?s=install&i=lame-mp3
Avatar billede Jannickhess Professor
19. april 2014 - 12:39 #8
Hejsa 220661,

Jeg har nu ligget, det klip jeg vil bruge som ringetone, til min Iphone 4S

Vil du evt. ligge det ind for mig som mp3 fil på gratisupload?

ELLER SKAL, JEG BRUGET ET ANDET FIL FORMAT NÅR DET ER TIL IPHONE 4S ?

http://gupl.dk/709756/
Kode 0044
Avatar billede 220661 Ekspert
19. april 2014 - 15:17 #9
Aner ikke om det skal være et andet filformat??
Bruger ikke selv Iphone4S
Filen der ligger på gratisupload fylder kun 2 kb, og kan ikke være en lydfil.Fil endelsen er .aup som sikkert er en gemt session. Der er ikke lyd i denne fil.
Avatar billede Jannickhess Professor
19. april 2014 - 19:49 #10
Ja, nu du siger det, kan jeg da godt se at det åbenbart ikke er en lydfil, de fylder jo hurtigt flere mb.

Jeg slette derfor filen igen derinde fra.

Kan jeg evt. bruge et andet program, til at klippe lyden fra som ringetone, jeg syntes ikke det her program, er helt nemt

JH
Avatar billede 220661 Ekspert
20. april 2014 - 07:58 #11
Hvilken sang var det du ville have som ringetone?
Kunne være jeg kunne lave den for dig og uploade den på gratisupload
Var det Forårsdag med Anne Linnet og så 10 sekunder i starten?
Avatar billede Jannickhess Professor
19. september 2014 - 14:10 #12
Hejsa 220661,

Ja en forårsdag med Anne Linnet, lige der hvor hun synger
alt svinder på en forårsdag og så lidt før det.

Tak hvis du vil hjælpe, jeg kigger snart ind igen og ser om du har lavet det.

JH
Avatar billede Jannickhess Professor
03. juni 2015 - 00:12 #13
Lukker ?

pga gammelt tråd.