Avatar billede Trez Seniormester
18. april 2014 - 21:20 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Bruge bilbatteri som mobiloplader

Jeg skal en tur på Roskilde, og har set andre derude benytte bilbatterier som strømkilde til at oplade deres mobiltelefoner.

Hvordan laver man sådan et setup?
Avatar billede Trez Seniormester
18. april 2014 - 22:12 #2
Uhu med de to ting er det jo nemt, troede det ville være meget svære at have med at gøre :D

Og ja det kan den, er en SGS3.

Nogen idé om hvor lang tid det ville tage at oplade med et gennemsnitsbilbatteri? Og hvor mange gange det kan lade sig gøre?

Har som sagt intet styr på det når det gælder bilbatterier.
Avatar billede Saksur Nybegynder
18. april 2014 - 22:38 #3
Det hele kan regnes ud :-)

Hvor meget power indeholder dit bilbatteri?
og hvad er dit max capacity på din telefon?

Når du har svaret på dit max capacity, så kan du regne ud hvor hurtigt dit lades op via usb,
Avatar billede Saksur Nybegynder
18. april 2014 - 22:39 #4
*** Husk husk, at dit batteri's max capacity, formindskes ved brug af opladninger .. så det kan være du skal have fat i en app, der kan tjekke din phone
Avatar billede CasperLPetersen Nybegynder
18. april 2014 - 22:49 #5
#2 Det med opladertiden kommer an på hvilken oplader du bruger. Nogle opladere sender kun 5 Volt ud (standard for din originale Samsung oplader) hvor andre kinamærker kan sende en del mere ud. Ved at benytte uoriginale opladere øger du dog risikoen for batteri, og telefonfejl markant. Sådanne fejl har b.la. resulteret i at batteriet har sprunget i luften
Avatar billede kurt54 Ekspert
19. april 2014 - 00:14 #6
De skal nu nok holde de 5V men mange giver mere end de 500ma der er max i USB2 standarden
Avatar billede kurt54 Ekspert
19. april 2014 - 00:17 #7
Avatar billede Trez Seniormester
19. april 2014 - 13:53 #8
Wow kæmpe prisforskel.

Mange tak for hjælpen alle sammen, hvis I lægger svar vil jeg dele ud af point :)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. april 2014 - 15:10 #9
svar til deling med andre i tråden
Avatar billede Saksur Nybegynder
20. april 2014 - 23:48 #10
Hvis jeg har forstået det hele rigtigt,
så vil 1 aH give 1000 MaH

så et gnmsnt. bilbatteri (til 500,-) som har 70 aH
kan lade en iPhone 4s op ca. 48,95 gange ,,

Eller har jeg forstået det helt forkert? :-)