Avatar billede Rossiex Novice
18. april 2014 - 22:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dato opslag fejler i Excel 2007, men virker i Excel 2010 og frem

Hej

Jeg har et problem med et større program som virker i Excel 2010 men fejler i Excel 2007. Datoen bliver ikke fundet ved sDate selection.autofilter opslaget ?

Dim sDate As Variant

Range("B2").Select ' = 05-03-2013

sDate = CLng(DateSerial(Year(ActiveCell.Value), Month(ActiveCell.Value), Day(ActiveCell.Value)))

Selection.AutoFilter Field:=2, Criteria1:=Format(sDate, "dd-mm-yyyy")
Avatar billede supertekst Ekspert
19. april 2014 - 10:54 #1
Med lidt ændringer virker dette i 2007 - ved ikke om det kan hjælpe.

Dim sDate As Date

Range("B2").Select ' = 05-03-2013

sDate = CLng(DateSerial(Year(ActiveCell.Value), Month(ActiveCell.Value), Day(ActiveCell.Value)))

Selection.AutoFilter Field:=2, Criteria1:=sDate
Avatar billede Rossiex Novice
20. april 2014 - 13:25 #2
Hej
Det løser Autofilter, men giver så mig problemer i mit dato opslag i nedenstående Lopslag

Res1 = Application.WorksheetFunction.VLookup(sDate, Worksheets("Kalender").Range("D:F"), 2, 0)

Kan det løses ?
Avatar billede supertekst Ekspert
20. april 2014 - 14:04 #3
Hej

Muligvis - kan du prøve at illustrere kalenderen du foretager opslag i er opbygget?
Evt sende filen - @-adresse under min profil
Avatar billede Rossiex Novice
20. april 2014 - 19:39 #4
Hej

Jeg har sendt en fil til din mail.

Jeg håber den giver mening
Avatar billede supertekst Ekspert
21. april 2014 - 13:57 #5
Prøv med tilføjelsen: CLng(sDate)

Res1 = Application.WorksheetFunction.VLookup(CLng(sDate), Worksheets("Kalender").Range("D:F"), 2, 0)
Avatar billede Rossiex Novice
22. april 2014 - 18:12 #6
Hej
Super så har jeg testet i 2007,2010 og 2013 og det virker.

Smider du lige et svar.

Tak
Avatar billede supertekst Ekspert
22. april 2014 - 18:25 #7
Selv tak..