Avatar billede lojtland Nybegynder
19. april 2014 - 10:20 Der er 3 kommentarer

Åbne gamle 5" disketter

Nu er en af mine gamle bekendte kommet i det problem, at han skal hente nogle data gemt på 5" disketter. Er der nogen der kan hjælpe med enten en flytning til usb disk eller ved om der findes en ekstern disklæser til disse sager fra middelalderen
For min gamle ven er det et problem, da han for mange år siden startede at skrive sine erindringer og bruge de medier der dengang var til rådighed. Nu er tiden hvor erindringerne skal samles og klargøres til en bog og det kan han ikke med sin nye bærbare Windows 8.1 PC.
Hvordan gør han det?
Avatar billede jensenjs Juniormester
19. april 2014 - 10:43 #1
Jeg ved ikke om disse stadig gælder.

http://www.ebay.com/bhp/5-1-4-floppy-disk-drive
Avatar billede thov Forsker
19. april 2014 - 12:50 #2
De drev har jeg flere af, også et i high density.
Det vil ikke være noget problem for mig at konvertere floppies til USB, for jeg har også et par computere som drevene kan monteres i.
Avatar billede lojtland Nybegynder
19. april 2014 - 17:44 #3
Kære Tkov, jeg tager gerne imod dit tilbud.
Har du en pris på din service, og hvor bor du. Du må gerne sende en privat besked.
Eigil