Avatar billede MrPingWin1255 Nybegynder
19. april 2014 - 10:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Trying to get property of non-object in......... on line 48

Hej jeg står med et lille problem, jeg er forholdsvis ny i php, og i min klasse, har vi fået hjælp af vores lære til at lave et mini cms system. Det var sådan set også lavet, men min pc er blevet stjålet, så er ved at lave det selv fra bunden, da jeg skal aflever det efter påske. Jeg er dog stødt ind i et lille problem. Jeg får denne besked:

"Trying to get property of non-object in......... on line 48"

jeg prøver at hente mine oplysninger ned fra en json fil, og jeg kan ikke se hvad jeg gøre galt.

Her er den del af koden, som ikke virker:

<?php
    $boxdata_mappe = "../data/box/";
    $boxes = array("box1", "box2", "box3");

    echo "<table class='table table-bordered'>";
    foreach($boxes as $box){
        echo "<tr>";

    $boxdata =                                json_decode(file_get_contents("$boxdata_mappe$box.json"));

    $heading = $boxdata->heading;    ****LINJE 48****

    echo "<td><a href='redigerdata.php?box=$box'>$heading</a></td>";
    echo "</tr>";
}
echo "</table>";
?>

Her er hvad der er inde i json filen:

{"heading": "overskrift","content": "indhold""button": "knap"}

Håber der er nogen som kan hjælpe, på forhånd tak
Avatar billede repox Seniormester
19. april 2014 - 11:00 #1
Prøv at var_dump din $heading variabel inden du bruger den og se om den indeholder hvad du forventer.
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2014 - 11:02 #2
$boxdata er ikke et gyldigt objekt, det er beskeden.
Det skyldes sandsynligvis, at json_decode(file_get_contents("$boxdata_mappe$box.json")); fejler.
Avatar billede MrPingWin1255 Nybegynder
19. april 2014 - 11:12 #3
Ok tak, kan se at der ikke noget gemt i den, så burde jeg kunne finde af det
Avatar billede MrPingWin1255 Nybegynder
19. april 2014 - 11:23 #4
Bare lige for at være sikker, har været lidt i tvivl om den måde, jeg har skrevet det i min json fil, om det er rigtig eller forkert
Avatar billede repox Seniormester
19. april 2014 - 11:40 #5
Den bedste måde at finde ud af dét på er ved at prøve at json_decode den streng.