Avatar billede koppelgaard Praktikant
19. april 2014 - 14:06 Der er 2 kommentarer

slet fil til recycle bin

Vil gerne slette fil til recycle bin.
Går frem efter følgede eksempel.

http://www.daveamenta.com/2008-05/c-delete-a-file-to-the-recycle-bin/ :
using Microsoft.VisualBasic;

string path = @"c:\myfile.txt";
FileIO.FileSystem.DeleteDirectory(path, FileIO.UIOption.OnlyErrorDialogs, .RecycleOption.SendToRecycleBin);

Imidlertid genkendes "FileIO" ikke.
Hvad kan årsagen være ( jeg har tilføjet using Microsoft.VisualBasic)?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. april 2014 - 04:09 #1
Du skal vel baade have en using og tilfoeje en reference.
Avatar billede koppelgaard Praktikant
20. april 2014 - 11:07 #2
Tak for svar !
Jeg troede at referencen var ok når "using microsoft.visualbasic"
blev accepteret.

Jeg har fundet flere microsoft.visualbasic.dll blandt andet i
C:\Windows\Microsoft.NET\Framework64\v2.0.50727\

Jeg har trukket en reference,men det hjalp ikke noget. Stadig følgede fejlmelding:

"The name 'FileIO' does not exist in the current"