Avatar billede heyn Nybegynder
19. april 2014 - 18:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder jeg mobilens position med javascript

Hej Eksperter

Jeg er i gang med at lave en hjemmeside der hovedsagligt henvender sig til mobiler.
En af ideerne er at man skal kunne finde baren som hjemmesiden handler om ved at klikke på "find" hvorefter et kort skal vises som angiver ruten frem til baren hvorfra man befinder sig.

Men hvordan finder javascriptet ud af hvor mobilen er geografisk?

Og er det nødvendigt at anvende gps, el. kan man også få omtrentlig position via antenner?

Det skal helst fungere på alle typer mobil.

Venligst Christian
Avatar billede heyn Nybegynder
21. april 2014 - 17:56 #2
Jeg forstår ikke helt.

Fungerer det på alle mobiler og deres browsere?

Skal man have GPS el. gør den det ved antenne koordinater?

Hvad sker der egentlig?

Venligst Christian
Avatar billede heyn Nybegynder
21. april 2014 - 18:00 #3
Når jeg sammenligner demoens koordinater er de helt anderledes end dem i google earth.
Avatar billede keysersoze Guru
21. april 2014 - 23:01 #4
http://caniuse.com/#feat=geolocation

Jeg vil gætte på at den tager bedst mulige løsning - dvs er GPS slået til benyttes den lokation og ellers positionen fra mobilmaster eller IP-nummer. Det vil også betyde at præcisionen kan variere en del.

Jeg benytter det ifm Google Maps og her fungerer det fint.
Avatar billede heyn Nybegynder
20. december 2014 - 11:14 #5
Tak for svaret, og undskyld forsinkelsen.

Smid et svar
Avatar billede keysersoze Guru
20. december 2014 - 13:40 #6
svar