Avatar billede Slettet bruger
19. april 2014 - 19:17 Der er 3 kommentarer

Nyt bundkort og processor

Davs folk her på "Eksperten".

Jeg overvejer, at skifte mit gamle bundkort samt CPU ud.
Jeg har fundet denne CPU samt dette bundkort, dog ville jeg høre om det passer sammen. Samtidig ville jeg også lige have lidt infomation omkring om de nye dele giver bedre ydelse kontra de dele jeg har siddende i min nuværende PC.

Nuværende dele: (delene har siddet i en HP stationær og er ca. 3 år gammel)
Bundkort: MS-7613 (Iona-GL8E)
Processor: intel core i3 530 @2.93Ghz

Nye dele:
Bundkort:MSI A78M-E45, Socket-FM2+
Processor: AMD FM2 Athlon X4 760k Black Edition
Avatar billede kimtheman Novice
20. april 2014 - 13:17 #1
Hej,
Ja nu beskriver du jo ikke meget andet end bundkort og processor. Og der kan man sige du kan se din gamle og nye processor sat op mod hinanden her:
http://www.cpu-world.com/Compare/95/AMD_Athlon_X4_760K_vs_Intel_Core_i3_i3-530.html

Og om dit nye bundkort yder bedre end det gamle må man da håbe da de vel er blevet så meget bedre end da du købte det gamle for 3 år siden.

Det understøtter i hvert fald nogle højre hastigheder på ram blokkene. Men det kommer jo an på hvad dine nuværende ram har mulighed for at komme op i.
Din gamle bundkort udnerstøtter op til max:
PC3-10600 (DDR3-1333)
Hvor dit nye understøtter op til:
DDR3 1333/1600/1866/2133

Så kan dine nuværende ram kører 2133 så får du jo noget på den konto.

Dit gamle bundkort understøtter også kun max 4gb ram. Hvor dit nye bundkort understøtter op til 64gb. Så det er jo en forbedring.

Kim
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2014 - 18:14 #2
Jeg takker meget for den uddybende information Kim :)
Den sidste ting jeg lige vil høre er ang. om den nye AMD processor understøtter dette nye MSI bundkort, eftersom jeg ikke er så meget inde i "AMD"
Avatar billede kimtheman Novice
20. april 2014 - 20:21 #3
Vil nok sige det omvendt. Om dit nye bundkort understøtter den nye processor.

Og vil mene det ikke er noget problem.
Dog er der nogle funktioner/ spec som gør noget ikke vil virke med denne processor som du kan se her (Se ved slots og Graphics):
(vil mene din er en FM" A-Series)
http://www.msi.com/product/mb/A78ME45.html#/?div=Detail

Du kan også se din processor er med på listen over dem der er supportet:
http://www.msi.com/product/mb/A78ME45.html#/?div=CPUSupport

Mvh Kim