Avatar billede Slettet bruger
20. april 2014 - 00:12 Der er 25 kommentarer

Chrome uden explorer 7?

Haj allesammen.
Jeg har en computer som kører EX.Jeg bruger Explorer 7 og det er jeg ikke tilfreds med. Det er langsomt og duer ikke til spil med barnebarnet.Jeg har for en kort periode downloadet og brugt Google chrome men det konflikter med Explorer.Det var ellers dejlig hurtigt.Mit spørgsmål er: Kan jeg slette explorer og så downloade chrome igen? Kan jeg gøre det i den rækkefølge?
Det kunne slet ikke gå med begge dele.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen Inge Lise
Avatar billede 220661 Ekspert
20. april 2014 - 08:42 #1
Formoder det er XP du mener?
Microsoft har jo stoppet support til dette system, men det er du vel klar over?
Jeg tror ikke du kan fjerne Internet Explorer helt fra dit system, da det fletter ind i systemt, så det ikke vil virke ordentligt bagefter.
Men hvorfor kører du ikke Explorer 8 som kom for lang tid siden siden?
Har du ikke haft computeren til at hente opdateringer automatisk?
Går du på Windows Update, og trykker på brugerdefinerede opdateringer, så skulle man kunne hente Explorer 8 her, og håbe det retter Explorer så den virker sammen med de andre browsere.
Der er jo også Firefox og Opera, hvis du skulle prøve anden browser.
Jeg er selv lige overgået til Windows 8 for en måned siden da XP ikke længere må betegnes som sikkert længere,så jeg har ikke lige et system jeg kan kigge med i længere.
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2014 - 12:59 #2
Tak for dit svar.Jeg har læst det omhyggeligt igennem.Jeg vil nu prøve at hente explorer 8.Jo, jeg har opdateret løbende.
  Hvis jeg nu får held med at installere nr 8 skal jeg så også prøve at lægge en browser mere ind? F.eks. Firefox?
Ja, der er ikke hjælp til EX mere. Jeg har en nyere computer ( Acer) som kører win 7 men den melder softwarwfejl og selv om garantien ikke var udløbet så ville Fona ikke lave den.Der var endda tegnet forsikring på den.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. april 2014 - 13:06 #3
Nej ved software fejl er der ikke dækning fra garantien. Her er man nødt til at geninstallere systemet, eller finde det program som der bøvler og fjerne det fra computeren.
Håber da du kan bruge Windows 7 maskinen til Netbank e-boks mm, da XP ,askinen nok ikke er noget du skal satse på at bruge.

Når den er opdateret, så prøv at se om Chrome ikke virker som den skal.
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2014 - 13:18 #4
Tak igen. Jeg har nu hentet Expl. 8.Det var nemt.
Jeg kan ikke selv reparere win 7 computeren.Jeg skulle have ladet dem ordne den men jeg blev gal på dem.
Nå, du mener ikke jeg skal beholde netbanken på Xp. Noget af et problem.
  Jeg vil prøve google igen.Tak skal du have. Vender tilbage
Hvordan giver jeg point for det gode svar?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. april 2014 - 14:00 #5
Kan Windows 7 maskinen slet ikke køre?
Hvis ikke den er helt død, burde du kunne gendanne den til fabriksindstillinger ved hjælp fra recovery partitionen.
På det 1 opstartbillede der kommer er det vist hvilken taste du skal trykke på for at komme dertil.

Jeg ville ikke satse mine penge på at bruge XP maskinen til netbanken nej.
Der opdateres ikke mere til systemet, her efter den 8 april.
Du vil sikkert få opdateringer til Java som der bruges til netbank, men pga manglende opdateringer til selve styresystemet, så er din pc ikke sikker nok.
Du giver mig point ved at acceptere det svar jeg lægger når vi har løst dit problem. Alle mine indlæg jeg skriver i tråden skrives i kommentar til løsningen er nået.
20. april 2014 - 18:00 #6
Husk yderligere opdatering fra Windows update !!!
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2014 - 16:50 #7
Hej igen.
Præcist hvad er : Recovery partition? Jeg kan jo regne ud at det er noget med at gendanne, men er det et program? Jeg kan jo ikke gå ind og hente noget på den defekte Acer. Jeg synes det var forkert at Fona at sige den kunne repareres under garantien.Nå, men måske jeg skal bide min stolthed i mig og få den lavet.
  Ang. min XP så er den nu opdateret og kører explorer 8 og også chrome. Den kører vældig godt og der er ingen problemer.Men du fraråder brug af xp stadig? ( netbank )
Mvh. Inge Lise
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2014 - 19:27 #8
Det var da godt du fik browseren til at virke.

Ja på sigt vil jeg fraråde at bruge Xp til Netbank. Fortsætter du med det vil jeg anbefale du ikke bruger Explorer til det mere. Hold dig på Crome eller Firefox, som opdateres løbende. Der forlyder så vidt jeg har hørt ikke noget om at disse browsere lige stopper supporten på XP.

Med hensyn til din Acer pc, kommer der opstart billede på den når du starter den?
Med hensyn til data på Acer computeren kan man, hvis disken ellers virker, sagtens få data ud på den. Det kræver at man sætter den til anden pc, så man kan tilgå den den vej.
Recovery systemet virker på to måder.
Måde 1: Med det samme når man tænder computeren er der en opstartskærm der viser hvilken taste man skal trykke for at starte gendannelses sytemet (recovery)
Når denne procedure bruges slettes alle data på C drevet. Har man sine personlige ting der er de væk.
Måde 2: Man har oprettet gendannelses dvd skiver, og man starter med at sætte dvd 1 ind i computeren, og systemet genindlæses ved hjælp af disse dvd skiver. Igen så slettes alt på c drevet, og har man personlige filer her er de væk.
Håber du blev lidt kloger på hvad jeg mente?

Jeg har lagt dette indlæg som svar, da jeg kan fornemme din Crome kører fint nu. Så når du ønsker at lukke tråden kan du evt bruge mit svar her til det, hvis du mener jeg har bidraget med brugbar hjælp.
Med hensyn til din Acer pc kunne du jo prøve at oprette et spørgsmål her på forrummet og se om der ikke kunne komme liv i den igen. Du kunne sove mere trygt hvis det var Windows 7 computeren der blev brugt på netbank.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. august 2014 - 22:57 #9
Har #8 været løsningen på dit problem bruger du mit svar i #8 og lukker med.
Du kan her se hvordan man accepeterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Da "svar" bruges til løsninger og pointgivning er kommentar det normale at skrive i indtil du i en kommentar beder om svar fra den/dem der har bidraget med hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2014 - 17:49 #10
LUKKER
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2014 - 17:50 #11
Lukker
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2014 - 17:50 #12
lukker
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2014 - 17:51 #13
lukker
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2014 - 17:51 #14
lukker
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2014 - 17:52 #15
lukker
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2014 - 17:53 #16
LUKKER
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2014 - 17:54 #17
LUKKER
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2014 - 17:55 #18
Tak
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2014 - 17:55 #19
Lukker
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2014 - 18:09 #20
Kære ven. Husk at tjekke boksen af og acceptere svaret du har lagt.
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2014 - 00:51 #21
lukker
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2014 - 00:52 #22
lukker
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2014 - 00:52 #23
lukker
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2014 - 00:53 #24
lukker
Avatar billede 220661 Ekspert
10. oktober 2014 - 09:20 #25
Enten tager du bare pis på mig eller også har du et problem på din profil jeg ikke kan løse for dig, som du må skrive med admin om. Jeg hopper af tråden her.