Avatar billede AJLaursen Juniormester
20. april 2014 - 11:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Access opbygget databaseprogram "Winfinans"

Hej derude,

Sidder og jeg har bogført i mit lille firma i bogføringsprogrammet "Winfinans" der er opbygget over Access.

Efter at have indtastet vil jeg bogføre, dette gøres ved at trykke på knappen af samme navn, men men men jeg bliver ved med at få følgende melding:

"Der kan ikke slettes fra de angivne tabeller".

...jeg trykker på "bogføringsknappen" og får ovenstående melding, det giver da ingen mening.

Er der nogen der kan har et bud derude ?

Mange tak for svar

Bedste hilsner
Allan
Avatar billede claes57 Ekspert
20. april 2014 - 11:37 #1
Det er mange år siden jeg så programmet, men var der ikke en databaseoprydning/komprimering man kunne køre.
Avatar billede AJLaursen Juniormester
20. april 2014 - 15:00 #2
Hej - tak for bud. Har ikke kunnet finde en sådan.

Mvh/Allan
Avatar billede claes57 Ekspert
20. april 2014 - 20:38 #3
søg evt hjælp hos en en prof.
http://moranti.com/index.php/winfinans/winfinans-download
ser ud til at supportere access-versionen endnu.
Der er to versioner (stort set) DT og .net - du er på DT (desktop)
Avatar billede Stjannersen Praktikant
28. maj 2014 - 08:40 #4
Hej Allan,
Har du fået løst dit problem?
Jeg antager du har fået bogført tidligere, så et-eller-andet må være sket i mellemtiden. Kan du evt. komme på noget? Har du opdateret din Windows? Har din maskine været lukket uautoriseret ned?
I førstnævnte tilfælde bør andre funktioner heller ikke fungere - f.eks. hvis du redigerer et adressekort - for så er det Windows, der har gjort folderen hvor data ligger, skrivebeskyttet. I sidstnævnte tilfælde kan en reparation som Claes nævner være kuren. Jeg håber så at du har været flittig på backuppen.
Jeg må lige rette Claes så langt at de prof'e udi Winfinans naturligvis er http://www.winfinans.dk - og der findes 3 grundversioner af Winfinans - de to du nævner Winfinans.net og Winfinans DT - men også en ren Access udgave Winfinans Small Business, og det er den jeg tror Allan har.
/Stig, Winfinans Aps
Avatar billede AJLaursen Juniormester
20. oktober 2015 - 10:36 #5
Sorry hvis nogen er med på denne meget gamle tråd - fjerner den nu