Avatar billede Teknikblind Juniormester
20. april 2014 - 11:18 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få forbindelse til den eksterne harddisk

Hej

Jeg har en wd element ekstern harddisk 3.0 med 2TB.

Jeg kan se den i stifinder, men ikke kommme ind på den.

Hvad gør jeg?
Avatar billede poko1 Ekspert
20. april 2014 - 11:31 #1
Prøv at gå i diskhåndteringen og se hvad der står efter Drev bogstavet  X: NTFS FAT32 RAW ???
Avatar billede Teknikblind Juniormester
20. april 2014 - 11:56 #2
Hej

Der står ikke noget udover WD Elements 1048 USB Device.
Avatar billede Teknikblind Juniormester
20. april 2014 - 11:57 #3
Hej det blev til et svar. UPS. Men det var bare en kommentar.
Avatar billede Blueeyez Mester
20. april 2014 - 12:05 #4
Har du prøvet flere usb porte i din pc?
Hvad hvis du lader den sidde i pcen og genstarter pcen?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. april 2014 - 12:09 #5
Plejer du at bruge sikker fjernelse af hardware, når du udtager disken?
Avatar billede poko1 Ekspert
20. april 2014 - 12:19 #6
Nu spurgte jeg jo hvad der står i Diskhåndteringen og ikke i Enhedshåndteringen!
20. april 2014 - 12:24 #7
HAR den virket ?
Avatar billede kimtheman Novice
20. april 2014 - 12:24 #8
Sådan startes Diskhåndtering:
1.Log på som administrator eller medlem af gruppen Administratorer.
2.Klik på Start, klik på Kør, skriv compmgmt.msc, og klik derefter på OK.
3.Klik på Diskhåndtering i konsoltræet. Vinduet Diskhåndtering åbnes. Dine diske og diskenheder vises i grafisk visning og listevisning. Hvis du vil tilpasse visningen af dine diske og diskenheder i vinduets øverste og nederste rude, skal du pege på Top eller Bund på menuen Vis og derefter klikke på den visning, du vil bruge.

Mvh. Kim
Avatar billede poko1 Ekspert
20. april 2014 - 12:33 #9
Avatar billede Teknikblind Juniormester
20. april 2014 - 14:48 #10
Blueeyez.
Begge dele er prøvet og ingenting sker.

220661.
Nej det gør jeg ikke.

poko1.
kimtheman
Okay. Jeg er inde på computeradministration / diskhåndtering nu, men den står bare tygger. I bunden står der "der oprettes forbindelse til tjenesten Virtuel Disk", men ingenting sker.

karise_larry.
Ja, indtil for 14 dage siden, har jeg brugt den som back up, men den er så blevet langsommere og langsommere. Til morgen kan den kun vises i stifinder som drev, men kan ikke se, hvad der er på den.
Avatar billede poko1 Ekspert
20. april 2014 - 15:10 #11
Prøv lige at højre klikke på diskdrev i Enhedshåndtering og vælg søg efter Hardvareændringer der efter gå igen i diskhåndtering og se om der er ændringer)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. april 2014 - 15:26 #12
Hvis du ikke bruger sikker fjernelse af hardware kan du være uheldig den har mistet filtabellen.
Avatar billede poko1 Ekspert
20. april 2014 - 15:34 #13
Hvis det viser sig at din disk er blevet til RAW format er her en vejledning som måske kan redde din Disk! Jeg bruger File Scavenge til at gendanne filer med
http://www.eksperten.dk/guide/1444
Men andre har gode erfaringer med  PhotoRec
http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec
Vejledning
http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec_Step_By_Step
Avatar billede Teknikblind Juniormester
20. april 2014 - 15:49 #14
hej poko1

der var ingen ændring efter jeg prøvede at søge efter hardwareændringer.

jeg vil lige sige, at jeg behøver ikke gendanne filer. Dem har jeg fået lagt over.....det tog dog 4-5 dage, da den overføret 25kb/per sekund, og nu er den gået helt istå.

Jeg vil gerne bare have harddisken til at køre igen.

Skal jeg stadigvæk bruge file scavenge?
Avatar billede poko1 Ekspert
20. april 2014 - 15:55 #15
Nej det er kun lige som PhotoRec til at gendanne filer med Men prøv at tage HD ud og tilslut den direkte til en SATA Port på en Computer
Avatar billede Teknikblind Juniormester
20. april 2014 - 15:57 #16
hej 220661

hvis jeg har mistet filtabellen, hvad gør jeg så?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. april 2014 - 16:02 #17
Prøv lige #15 først. Er kabinettet til disken defekt kan en direkte montering af disken måske få liv i den.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. april 2014 - 16:06 #18
Hvis kabinettet er limet sammen må du lige melde tilbage før du går i gang
Avatar billede Teknikblind Juniormester
20. april 2014 - 16:34 #19
Hej Poko1

jeg tror nok lige jeg prøver om jeg kan få den lavet over garantien inden jeg skiller den ad.

Tror garantien bortfalder,  hvis jeg åbner den.

Hej 220661

kan jeg gøre noget i forbindelse med mistet filtabel?
Avatar billede poko1 Ekspert
20. april 2014 - 16:42 #20
Du har vel set efter nedad i diskhåndteringen den kan jo godt være disk 4/5/6/ Eller eller da det er en USB Tilslutning?
http://gratisupload.dk/vis_billede/709790/
Avatar billede Blueeyez Mester
20. april 2014 - 16:53 #21
Prøv og hent Hard Disk Sentinel pro portable fra hdsentinel og se hvad programmet siger om den.

Du behøver ikke købe programmet for at følgende virker.
Avatar billede Teknikblind Juniormester
20. april 2014 - 18:02 #22
hej

nu har jeg fået forbindelse via diskhåndtering.

Disk 2 grundlæggende 1863,01 GB online

250,00 GB ikke-allokeret (den er markeret som sort. Ikke allok.)
1612,1 GB (den er markeret som blå. Primær partition.

Hvad kan jeg gøre herfra?
Avatar billede Teknikblind Juniormester
20. april 2014 - 18:03 #23
okay forbindelse er så meget sagt, den er frosset i denne stilling og kan nok ikke komme videre, sådan har det været det øvrige ting jeg har prøvet.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. april 2014 - 07:35 #24
Med de sidste indlæg der er kommet, er jeg ikke sikker på det med filtabel længere. Kunne mere tyde på defekt disk.
Easeus Partition Master free kan dog undersøge om filtabellen skulle være intakt.
http://www.easeus.com/partition-manager/epm-free.html
Når programmet er installeret,og du starter det, skal man trykke på Partition manager.
I næste billede ser du så både harddisken på computeren og det eksterne drev. Hvis man højre klikker på det eksterne drev, og vælger Partition recovery- og derefter følger den vejledning der er vil filtabellen blive tjekket. Når man har gennemført guiden, skal man huske at trykke på apply tjektegnet oppe i venstre hjørne. For ellers vil dieken ikke blive tjekket, og rettet til så den virker.

PS Vær 100% sikker på det kun er den eksterne disk du arbejder med.
Avatar billede Teknikblind Juniormester
21. april 2014 - 14:03 #25
hej 220661

det har jeg nu forsøgt, men den kan ikke finde drevet. Kun min computer vises. Jeg har ladet den stå i 5 minutter og tygge, men ingenting yderligere sker. øv.
Avatar billede Blueeyez Mester
21. april 2014 - 14:33 #26
Se #21.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. april 2014 - 15:00 #27
#25 Det var da kedeligt at høre. Så vil jeg mene disken er defekt som jeg sagde før.
Men prøv #21, og få det bekræftet/afkræftet.
Du har jo garanti kan jeg forstå, og når du har fået kopieret dine personlige filer ud, så er den største ulykke jo heldigvis ikke sket for dig.
Avatar billede Teknikblind Juniormester
21. april 2014 - 19:44 #28
Hej Blueeyez og 220661

undskyld jeg ikke fik fulgt op på dit svar 21, men den har jeg også prøvet uden at få forbindelse.

Må tage garantien ibrug og tak for hjælpen alle sammen.
Avatar billede Teknikblind Juniormester
21. april 2014 - 19:44 #29
øh skal nogen have point her, så giver jeg gerne?
Avatar billede Blueeyez Mester
21. april 2014 - 19:50 #30
220661 gav dig en løsning først :-)

Afmelder overvågning
Avatar billede poko1 Ekspert
21. april 2014 - 19:58 #31
Da ingen er kommet med en brugbar løsning syntes jeg du skal lukke med dit eget svar i #2
Avatar billede 220661 Ekspert
21. april 2014 - 20:00 #32
#31 Jeg er enig. Vi kunne ikke løse dit problem med de løsninger vi kom med, så det er helt i orden med mig :-)
Avatar billede Teknikblind Juniormester
21. april 2014 - 20:32 #33
Okay, jeg lukker.

Men håber jeg kan bruge jeres hjælp, hvis der skulle blive en anden gang.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. april 2014 - 20:56 #34
Selvfølgelig kan du da det :-)