Avatar billede Madzk Nybegynder
20. april 2014 - 12:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Objektiv til nærbilleder?

Hey, jeg har et Canon EOS 700D og jeg er på udkig efter et godt objektiv til nærbilleder. Har i erfaringer med nogle, eller evt. hørt om nogle gode objektiver til nærbilleder?
Avatar billede finb Ekspert
20. april 2014 - 13:17 #1
1.
Hvis du skal helt tæt på, skal du have en makro-linse, dyrt.
2.
Hvis du skal ekstra tæt på, skal du have en makro-BÆLG med en 20 x linse, dyrt-dyrt.
3.
Hvis det skal være billigt (og dermed lavere billed-kvalitet), kan du nøjes med en mellemring -eller en nærlinse, fåes i flere styrker, ebay: close-up-lens.
Avatar billede Madzk Nybegynder
20. april 2014 - 13:32 #2
Meget fint. Men  jeg skal have noget med kvalitet.. Og dermed spiller prisen ikke den store rolle lige nu, da jeg bare prøver at finde så mange som muligt, jeg kan bruge.

Så hvis nogen har nogle links til nogle gode objektiver, så del dem endeligt ;)
Avatar billede finb Ekspert
21. april 2014 - 14:51 #3
Best Macro Lenses for Canon EOS 700D

EF 100mm f/2.8L is have best image quality, but the price is not cheap.

Here are some recommended Macro lenses for Canon EOS 700D, the EF-S 60mm f/2.8, EF 50mm f/2.5 are cheap and good macro lenses, and

EF 100mm f/2.8L is have best image quality, but the price is not cheap.

Lens Price Buy Now
EF-S 60mm f/2.8 Macro USM $406 Amazon/B&H/Adorama
EF 100mm f/2.8L Macro IS USM $999 Amazon/B&H/Adorama
EF 50mm f/2.5 Compact Macro $269 Amazon/B&H/Adorama
Tamron SP 90mm f/2.8 Di Macro $449 Amazon/B&H/Adorama
Sigma 50mm f/2.8 EX DG Macro $369 Amazon/B&H/Adorama

Set på:
http://www.cameraegg.org/best-lenses-for-canon-eos-700d-rebel-t5i/#4