Avatar billede BIRGER Seniormester
20. april 2014 - 14:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Makro excel

Jeg prøver at lave en makro i Excel. Jeg formaterer en celle i a2
og den skal anvendes i resten af regnearket. Altså fra a2 til Q et eller andet. Størrelsen på regnearket kan variere.
Jeg prøver at skrive ctrl shift pil ned ..og så markere til kolonne Q. Men den makro husker den gamle markering hvis jeg indsætter et regneark med anden størrelse...altså markerer ikke kun den aktuelle størrelse?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. april 2014 - 15:03 #1
Avatar billede BIRGER Seniormester
20. april 2014 - 15:18 #2
er lidt volapyk for mig
Avatar billede supertekst Ekspert
21. april 2014 - 13:41 #3
Det du søger - er det at overføre formatet fra A2 til resten af et vilkårligt ark (arkfaner i samme fil)?
Avatar billede finb Ekspert
21. april 2014 - 14:55 #4
Stil dig i A2, tryk:
ctrl + *
altså ctrl plus stjerne
Avatar billede BIRGER Seniormester
21. april 2014 - 17:25 #5
Ja skal bare markere de celler der hører til regnearket, når jeg laver en makro husker den et bestemt område...og det kan jo ændre sig
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
22. april 2014 - 18:11 #6
Det, du er på udkig efter, er disse to kode linjer:

Range("A2").AutoFill Destination:=Range("A2:A" & ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count), Type:=xlFillFormats

Range("A2:A" & ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count).AutoFill Destination:=Range("A2:Q" & ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count), Type:=xlFillFormats

De to kode linjer skal stå lige efter hinanden.

Bemærk, at jeg forstod på dit spørgsmål, at det kun var formatet fra celle A2, du ville kopierer - ovenstående to kode linjer vil IKKE kopiere eventuelt indhold og/eller formler i celle A2, men KUN formatet.

Hvis du ønsker, at kopiere celle indholdet fra celle A2 med også, skal du udskift Type til xlFillDefault