Avatar billede Emil3129 Novice
20. april 2014 - 19:56 Der er 11 kommentarer

Kan jeg flytte mit styresystem på en ssd uden at skulle gendanne mit pc?

Håber en venlig sjæl kan hjælpe :)
Avatar billede Blueeyez Mester
20. april 2014 - 20:01 #1
Bedste at gøre er at installere windows påny på ssden.
Avatar billede Emil3129 Novice
20. april 2014 - 20:03 #2
Er der ikke mulighed for at jeg kan flytte alle mine filer fra HHD'en over på SSD'en ?
Avatar billede Blueeyez Mester
20. april 2014 - 20:14 #3
Jo, du kan købe et usb til sata kabel, sætte hdd i et ekstern kabinet eller hvis muligt sætte hdden i pcen (du giver ikke meget info)

Svar funktionenen bør ikke bruges af andre end dem der skal have point ;-)
Avatar billede Emil3129 Novice
20. april 2014 - 20:16 #4
Ok...
Jeg har en HHD 2TB (Ekstra info) Og jeg har købt en 120 gb SSD som jeg skal have windows og andre vigtige ting jeg vil rigtig gerne beholde alt undtagen windows på min HHD
Avatar billede Blueeyez Mester
20. april 2014 - 20:20 #5
Der er 2 muligheder.

Dette kabel har jeg selv: http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-tilbehoer/usb-2.0-til-sataide-adapter.asp

Du kan os købe en hdd dock: http://www.proshop.dk/Harddisk-tilbehoer/DELTACO.html

Ville nok vælge docken :-)
Avatar billede Emil3129 Novice
20. april 2014 - 20:24 #6
Jeg tror bare jeg gendanner den ;)
Avatar billede Blueeyez Mester
20. april 2014 - 20:37 #7
Når du skriver gendanner hvad mener du så?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. april 2014 - 20:42 #8
se lige på https://www.paragon-software.com/da/home/migrate-OS-to-SSD/
der kan du trække en kopi af din opsætning minus de ting, der fylder for meget ned til ssd og få en helt klar-til-brug disk.
Til nogle ssd'er følger et tilsvarende program med gratis - så tjek med beskrivelsen på det drev, du har valgt.
Avatar billede kimtheman Novice
20. april 2014 - 22:37 #9
Hej,
Går ud fra du stadig skal have din 2TB harddisk monteret til backup osv?

Så det du gør. Du laver en Windows Let Overførelse på din nuværende pc med gamle harddisk:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/products/features/windows-easy-transfer

Så montere du din SSD og installere dit Windows og derefter installere du de programmer, spil osv. som du havde på den gamle. Og til sidst kører du Windows Let Overførelse igen. Og er der så noget du mangler. Så har du stadig den gamle harddisk monteret i som stadig er intakt og som kan tilgås igennem denne computer. Og denne beholder du noget tid så du er helt sikker på du ikke mangler/ har glemt noget.

En ide kunne være at du lader dine billeder/ ting der fylder ligge på din gamle harddisk. Og så bare tilføjerne stierne under egenskaber til billeder/ dokumenter/ musik osv. Så den hele tiden tager fra andet drev når du tilgår disse mapper ved at trykker på ikoner under start menuen i venstre hjørne.

Kim
Avatar billede sky Nybegynder
21. april 2014 - 11:58 #10
Hvad er det for et mærke du har købt ?. De fleste producenter laver kloningssoftware, der medfølger, når du køber en SSD.

Så flytter du bare de filer, som du ikke vil have på din nye HD et andet sted hen, forbinder SSD til din PC med det medfølgende USB kabel og kører kloningsprogrammet.

Når det er færdigt, så monterer du SSD i din PC - og så kører den nye disk som dit C drev.