Avatar billede Strand_DK Nybegynder
21. april 2014 - 19:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Valget mellem 2 computere

Davs folkens!
Jeg skal ud og investere i en ny bærbar computer som primært skal bruges til at spille på. Jeg har ikke plads på mit værelse til en stationær, derfor skal det være en bærbar. Jeg har et budget på omkring 9.000kr, og jeg har fundet to computere som jeg godt kunne bruge.
Mit eneste problem er at jeg ikke ved hvilken en af dem der har det bedste grafikkort... Computerne kommer herunder:

ASUS ROG G750JM T4056H: http://www.edbpriser.dk/baerbar/asus-rog-g750jm-t4056h-id-8230012.aspx?q=rog
Lenovo IdeaPad Y510p: http://www.edbpriser.dk/baerbar/lenovo-ideapad-y510p-id-8144401.aspx?q=lenovo+y510

Asus maskinen er en stabil maskine, så vidt jeg ved, og kan det man skal bruge den til. Den har et grafikkort fra den nye 800-serie fra nVidia, og en stærk processor. Dog har den en mekanisk harddisk, hvilket er grunden til jeg nok ville tage Lenovo'en, men jeg er ikke sikker.

Lenovo'en trækker sig selv op ved at have 2 nVidia GT755 kort i, og ellers nogenlunde samme specs som Asus'en, ud over den har en 256GB SSD i sig, hvilket er meget indbydende for mig. Ud over det kan jeg bedst lide designet på den, og så er det lidt mere praktisk at have en 15,6" skærm end en 17,3" nu hvor jeg har plads begrænsninger.

Så nu kommer spørgsmålet til jer, eksperter:
Hvilken ville i vælge, hvis det kommer til grafikkort?
Hvis jeg afslører at World of Warcraft kommer til at blive spillet meget på den, er 15,6" tommer så ikke nok når den har en opløsning på 1080 pixels?
Hvis ikke i kan lide de to bud, hvad er der ellers af muligheder i vil anbefale?

På forhånd tak,
Jonas Strand, Strand_DK
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2014 - 19:50 #1
De 2 755m er ikke ret meget hurtigere end 860m Haswell som er i Asusen, desuden skulle den der Lenovo blive meget varm.
Du kan læse om Lenovoen her http://www.notebookcheck.net/Review-Update-Lenovo-IdeaPad-Y510p-GT-755M-SLI-Notebook.107108.0.html
De har ikke lavet en om Asusen endnu, men hvis du går ind på dette link http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-755M-SLI.106493.0.html og går lidt ned ser du diverse spil, her er linket til 860m http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-860M.107794.0.html så er der ikke ret stor forskel i hastighed.
Avatar billede Strand_DK Nybegynder
22. april 2014 - 16:35 #2
Tak for hjælpen, jeg har bestilt asus'en :) kom med et svar, så får du dine point!
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2014 - 20:58 #3
OK.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2014 - 20:59 #4
En anden ting, med Lenovoen skal du også vente på at de giver dig drivers til de 2x 755m grafikkort. Og det er ikke sikkert at alle spil virker med 2x 755m