Avatar billede spoonrider Praktikant
22. april 2014 - 11:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Aksenavne skal ligge i bunden, men hægter sig på 0

Jeg har et diagram, hvor x-aksen hægter sig på 0. Det er i sig selv ok, men på mit diagram er der også minus værdier med. Derfor kommer aksenavnene til at placere sig midt i diagrammet, og ikke i bunden af diagrammet.

Hvordan får jeg aksenavnene til at hægte sig på nederst i figuren og ikke på 0.

Jeg bruger Excel 2010
Avatar billede anedi Ekspert
22. april 2014 - 12:53 #1
Højreklik på aksen og vælg formater akse.

Under akseetiketter vælger du "lav" istedet for "ved aksen".

Vh
Anedi
Avatar billede spoonrider Praktikant
22. april 2014 - 13:27 #2
Det hjalp, tak for svar. Du får pointen
Avatar billede anedi Ekspert
23. april 2014 - 09:16 #3
Det var godt.