Avatar billede BrianJ12 Nybegynder
22. april 2014 - 11:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Find sidste række og kopier data hertil

hej Eksperter

Har søgt lidt rundt på nettet, men har ikke fundet en løsning som passer 100% til det jeg søger - Så nu håber jeg på jeres hjælp i stedet for

Jeg har et regneark, som er bygget op med ark1 som er et oversigtsark, som henter data fra de efterfølgende underark.
Der vil løbende blive oprettet flere og flere underark, som alle er identiske i opbygningen.

Som det er nu, så hvergang jeg opretter et nyt underark, sidder jeg manuelt over i oversigtsarket, og kopierer den seneste række ned og herefter laver jeg søg og erstat på navnet, således at formlerne henter fra det rigtige underark.

Kan dette ikke laves med en makro? således at når jeg fx. taster navnet på underarket i kolonne a, så ved aktiveringen af makroen, kopierer den linien ovenfor (undtaget kolonne A) og derefter søg og erstat med værdien af A1 i linien ovenfor erstatet med værdien af A1 i den aktive linie?

På forhånd tak for hjælpen
/Brian
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
22. april 2014 - 17:42 #1
Om jeg forstår dig ret, kan du bruge en formel som:

=INDIREKTE("'"&$A$24&"'!"&CELLE("address";X9))

hvor A24 indeholder arknavnet og X9 er den celle (i det specificerede ark), hvorfra du vil hente noget.
Avatar billede BrianJ12 Nybegynder
30. april 2014 - 08:56 #2
Hej

Tak for dit svar - Det er dog ikke helt det jeg søger...

Jeg prøver lige at forklare igen! :)

Jeg har en excelfil med 2 ark.

ark 1 er et oversigtsark, som udelukkende henter data fra de øvrige ark
Ark 2 er data fra et projekt, som er navngivet med projektnummer fx. 1234

I ark1 A1 har jeg indtastet projektnummeret 1234 I B1 -> X1 hentes der data fra arket "1234"

Når der kommer et nyt projekt til, oprettes nyt ark, fx. "4321" med en masse data.

Det jeg søger er, at når jeg i oversigtsarket taster "4321" i A2, skal linjen med formler ovenfor kopieres ned, med skal så hente fra "4321" i stedet for "1234" osv når der oprettes nye ark efterfølgende
Avatar billede BrianJ12 Nybegynder
05. maj 2014 - 13:12 #3
Hej igen

Nu hvor jeg rent faktisk lige satte mig ind, i anvendelse af Indirekte og adresse har jeg faktisk fået det til at fungere efter hensigten - Så smid et svar så smider jeg nogle point

Mvh. Brian
Avatar billede BrianJ12 Nybegynder
26. maj 2014 - 12:33 #4
Lukkes