Avatar billede lkt Juniormester
22. april 2014 - 12:18 Der er 9 kommentarer

Skrivebeskyttelse / Aktiver redigering Word 2013

Når jeg vil åbne en fil sendt på skolens intranet, bliver den vist i beskyttet visning. Helt fint med mig.
Mit problem er, at jeg ikke kan aktivere redigering eller udskrivning.
Jeg vil jo ikke bare lukke op for filer fra internettet generelt, men det nytter jo heller ikke, at jeg er nødt til at gemme alle filerne fra Intranettet for at kunne redigere eller udskrive dem.

Er der en, som kan hjælpe mig?
Avatar billede supertekst Ekspert
22. april 2014 - 13:35 #1
Åbner du ved dobbeltklik eller højreklik?
Avatar billede lkt Juniormester
22. april 2014 - 14:23 #2
Jeg har prøvet begge dele, men lige meget hvilken måde jeg prøver, får et billede hver gang, hvor der står:
Åben
Gem
Gem som
Avatar billede supertekst Ekspert
22. april 2014 - 15:01 #3
Har det altid været som du beskriver?
Avatar billede lkt Juniormester
22. april 2014 - 17:06 #4
Jeg har lige fået Office 2013. Har arbejdet med det i 2 dage. :-)
Avatar billede supertekst Ekspert
22. april 2014 - 18:07 #5
Ok - anvender selv 2007 - måske har du en it-adm. du kan spørge eller søge efter et svar.
Avatar billede lkt Juniormester
23. april 2014 - 08:24 #6
Nej. det har jeg nu ikke, men tit er det også noget hurtigere at få svar her end at spørge så mange andre steder. ;-)
Avatar billede supertekst Ekspert
23. april 2014 - 08:35 #7
Ja det kan du have ret i men ske er der noget specielt ved jeres intranet f.eks. Indstillinger, rettigheder eller lign.
Avatar billede lkt Juniormester
23. april 2014 - 08:45 #8
Nej, jeg tror, det er fordi det er en fil fra Internettet.
Jeg er ret sikker på, at det er i Word "fejlen" skal rettes.
Avatar billede lkt Juniormester
20. august 2014 - 10:07 #9
Jeg har ikke fundet fejlen. Har dog fundet en løsning på problemet.

Det er kun når jeg bruger Explorer, det er galt, så nu åbner jeg Intranettet i Chrome i stedet.

Træls, men det er det, jeg er nået til.