Avatar billede dani9618 Nybegynder
22. april 2014 - 15:17 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg finde en word fil som er gemt på pc'en, uden den usb den er gemt på??

Hej Eksperter :-)
Jeg har været så uheldig at tabe den USB, hvor meget vigte "opgaver" som er skrevet i word ligger på. Dokumenterne, er kun  gemt på USB'en.....Desværre. Er der nogen som helst mulighed for at jeg kan få mine filer tilbage???????
PS. Har autosave slået til

Med venlig hilsen
Daniel Nielsen
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. april 2014 - 15:35 #1
Hvilken version Word har du skrevet dokumentet i?
/ptj_11
Avatar billede dani9618 Nybegynder
22. april 2014 - 15:41 #2
jeg bruger version 2013
Avatar billede dani9618 Nybegynder
22. april 2014 - 15:53 #3
jeg bruger version 2013
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2014 - 16:12 #4
Normalt har MS Office en standart distantion hvor det gemmer dokumenter, har du kikket der ? Filer - Indstillinger - Gem.
http://i.imgur.com/QCYwGTM.png

Backup er altid en god ting ;-)
Avatar billede dani9618 Nybegynder
22. april 2014 - 16:14 #5
Ja, men der ligger ikke noget i den mappe som er angivet som autogem
Er der nogen andre muligheder???
Avatar billede finb Ekspert
22. april 2014 - 16:25 #6
Du har ikke gemt i skyen ?
Eller emailet undervejs ?
Eller været på en anden maskine ?
Avatar billede dani9618 Nybegynder
22. april 2014 - 16:29 #7
nej, desværre
Avatar billede richardjensen Seniormester
22. april 2014 - 17:05 #8
Prøv med stifinder/søg  *.doc
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2014 - 17:18 #9
Hvis filen har været gemt på computeren på et tidspunkt, kan Recuva måske finde den. Sæt den til dyb scan.
http://www.piriform.com/recuva
Avatar billede dani9618 Nybegynder
22. april 2014 - 17:24 #10
Det har den ikke, jeg har kun haft gemt den på min USB
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. april 2014 - 19:27 #11
Heps.

Kort og godt: Ingen arme - ingen småkager.

Uden din USB-nøgle er der ikke noget at arbejde med.

De bedste hilsner
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. april 2014 - 23:00 #12
Nu skal du ikke fortvivle lige med det samme.
Word og alle andre officeprogrammer arbejder på følgende måde:
Når brugeren vælger at åbne en officefil, så indlæser officeprogrammet en midlertidig kopi af filen, som det så arbejder i. Først når brugeren vælger at gemme sit arbejde, enten via "Gem" eller "Gem som", så gemmes ændringerne i det originale dokument, eller i sidste tilfælde oprettes et selvstændigt dokument.
Officepakkens programmer har aldrig været særligt gode til at rydde op efter sig, så det du skal hænge din hat på, er muligheden for, at der stadig ligger en midlertidig kopi af dit dokument.
Følgende er kun hvis du har adgang til den maskine, hvor du har arbejdet med din wordfil:
Hent programmet "Totalcommander" fra:
http://www.totalcmd.dk/cms/main.php?id=52
Dette er et sharewareprogram.
Under installationen vælger du Dansk som sprog, og ignorer spørgsmålet angående placering af Inifilen.
Når programmet er installeret, så klikker du på menupunktet "Opsætning/indstillinger/Visning. Her sætter du flueben i boksen ud for "Vis skjulte/Systemfiler...." og lukker dialogboksen.
Så klikker du på menupunktet "Kommandoer/Find Filer".
Her skriver du navnet på dit mistede dokument. Sørg for, at søgestrengen står på roden af dit C-drev (C:\)
Programmet vil gennemsøge din harddisk for alle forekomster af en fil, der indeholder bestanddele af det filnavn, som du søger efter.
Prøv dette, og lad os høre, hvad du får ud af det. Der er stadig flere muligheder, så hvis første forsøg ikke giver et positivt resultat, så skal du ikke opgive endnu.
/ptj_11
Avatar billede dani9618 Nybegynder
21. september 2014 - 12:08 #13
Tak for hjælpen
Avatar billede ptj_11 Forsker
21. september 2014 - 17:45 #14
>dani9618
Hvad endte det med?
/ptj_11