Avatar billede heyckendorff Praktikant
22. april 2014 - 21:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Slettet HD ved et uheld.

Min computer kører Win XP
2 harddiske hvoraf den ene har en C:partition hvor XP ligger og en E: partition hvor jeg har haft alle programmer installeret.
Den anden hardisk F: har kørt uden partitioner.

I går begyndte der at dukke en  Windows meddelelse om at et forsøg på at gemme på E: var mislykkedes og at der muligvis var et hardware problem.

Da jeg genstartede computerende begyndte den at kører chkdsk og startede så Windows op normalt. Men med det samme dukkede den samme meddelelse op og da jeg genstartede kørte den chkdsk igen og det blev den ved med hver gang jeg genstartede for derefter at starte Windows uden problemer.

Jeg prøvede derefter at starte op i fejlsikret men det kunne jeg ikke. Jeg kom så langt som til at kunne vælge fejlsikret men derefter kom der bare sort skærm og en blinkende kursor.
Jeg prøvede flere gange uden held.

Da jeg kun havde programmer på E: drevet, som tilsynedeladende var det der gav problemer, besluttede jeg mig for at formatere det.
Det kunne jeg imidlertid ikke få lov til fra Windows så jeg startede op i Dos via Windows installations cd'en og skiftede til E: drevet og formaterede det.

Det var så det jeg ikke skulle have gjort, for da jeg startede computeren op bagefter havde den formateret F: drevet med alle mine fotografier og den slags. Heldigvis har jeg lavet back-up for ikke så længe siden.

Mit spørgsmål er nu hvad jeg har gjort galt?
Hvorfor formater den mit F: drev når jeg i command promt sikfter fra C: til E: og laver en formatering?

Mvh.
Werner
Avatar billede kurt54 Ekspert
22. april 2014 - 22:16 #1
Når du booter på et andet medie kan du ikke gå ud fra drevene får same bogstave betegnelse.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. april 2014 - 06:45 #2
Typisk vil start fra cd give harddisk bogstaver først, og så cd-drev derefter, så e blev til D, f til e, og cd på f.
Avatar billede heyckendorff Praktikant
23. april 2014 - 21:16 #3
Tak for svar.
Det var også noget i den retning jeg havde regnet med.
Det ville ellers være ret smart hvis de forskellige drev incl. deres partitioner hed det samme uanset hvor og hvordan på computeren man så dem.

hvis i lægger et svar begge kan i dele pointene.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. april 2014 - 05:53 #4
Ligemeget med mig
Avatar billede heyckendorff Praktikant
28. april 2014 - 22:26 #5
Ok claes57

Kurt hvis du vil have pointene så læg venligst svar. Ellers lukker jeg spørgsmålet.
Avatar billede heyckendorff Praktikant
10. juni 2014 - 22:27 #6
lukker