Avatar billede sigyn Seniormester
23. april 2014 - 09:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Længde af notatfelt i rapport, Access2010

Jeg har en rapport med et notatfelt. Notatfeltet er netop valgt, for at kunne komme med en længere forklaring. Det fungerer fint i den tilhørende formular, hvor jeg taster teksten ind, men i rapporten går det galt, når teksten når op over 255 tegn, så kommer slutningen ikke med.
Jeg har været i gang med google og ældre spørgsmål i eksperten, men løsningen har jeg ikke lige fundet.
Hvis ikke man kan få hele sin tekst med i en rapport forsvinder lidt af fidusen ved notatfeltet lissom :-s
Avatar billede fdata Forsker
23. april 2014 - 20:03 #1
Lyder besynderligt. Har lige testet med mere end 2.000 tegn - og de vises alle fint på en rapport. (Og ja, det er version 2010).

Jeg valgte "Tilføj eksisterende felter" og trak notatfeltet ind på rapporten. Har du også gjort det?
Avatar billede sigyn Seniormester
24. april 2014 - 08:39 #2
Nej, det gjorde jeg ikke, jeg brugte "bare" guiden, men jeg har lige testet med den metode nu, og det gør ingen forskel.
Tilgengæld fandt jeg så også ud af, at hvis jeg lavede min rapport direkte fra tabellen og ikke fra forespørgslen, så virkede det. Lige i dette tilfælde tror jeg nok, at jeg kan bruge tabellen, men det burde vel også kunne lade sig gøre fra en forespørgsel ?
Avatar billede sigyn Seniormester
24. april 2014 - 09:42 #3
Jeg kan ikke nøjes med tabellen
Avatar billede sigyn Seniormester
24. april 2014 - 09:47 #4
Og formularen er lavet fra tabellen, hvis jeg laver en tilsvarende fra forespørgslen går det også galt
Avatar billede fdata Forsker
25. april 2014 - 12:54 #5
Jeg har lige tjekket med både en formular og en rapport baseret på en rå forespørgsel baseret på tabellen - det spiller også!

Har du noget logik blandet ind i forespørgslen?
Avatar billede sigyn Seniormester
29. april 2014 - 08:37 #6
Den aktuelle forespørgsel indeholder lidt filter (not like and not like). Men den er så lavet på en større forespørgsel, som både indeholder noget datoformattering og nogle iif-sætninger. Og det er dato og datoformattering jeg har brug for (ugenummer) da det er den der ikke er med i tabellen, plus selvfølgelig filteret.
Avatar billede fdata Forsker
29. april 2014 - 12:32 #7
Hm. Jeg ville prøve at oprette en alternativ forespørgsel, hvor jeg lidt ad gangen skrællede logikken af. På et tidspunkt burde du nå til den del, der forhindrer at hele feltet vises.
Avatar billede sigyn Seniormester
06. maj 2014 - 09:39 #8
Jeg har været igang med alternative forespørgsler, og det er ikke lykkedes endnu.
Synes dog stadig, at det er lidt ulogisk, for der er jo ingen filtre eller andet på selve notatfeltet.
Avatar billede sigyn Seniormester
06. maj 2014 - 10:55 #9
Så lykkedes det. Jeg lavede en forespørgsel på forespørgslen (!?!) kun med de informationer jeg manglede i tabellen, og så selvfølgelig en fælles id. Koblede tabellen på, med mine "not like", og så kom hele teksten med. Herligt.
Smid et svar så du kan få nogle points :-)
Avatar billede fdata Forsker
06. maj 2014 - 11:59 #10
"Life is a learning process", som man siger :O)
Avatar billede sigyn Seniormester
06. maj 2014 - 12:03 #11
Ja nemlig ja, og tak igen :-)