Avatar billede aabenminbruger Nybegynder
23. april 2014 - 11:03 Der er 5 kommentarer

Multi Language PHP

Hej

Jeg er ved at få lavet en php side med multisprog. Den er ret stor, så jeg ved det kræver en del at oversætte til de forskellige sprog. Men det er et must at det ser professionel ud.

Da jeg kodede websider for ca 10 år siden, så brugte man language filer. En til da og en til en osv. Det kender i helt sikkert. Men tiderne skifter jo og alt bliver smartere. Dem jeg har til at lave siden, siger der er nogle moduler som bruges til oversættelse at tekster, og man ikke oversætter manuel mere. Jeg spurgte om det var en slags google translate. Og det er det ikke, men de sagde ja, det er noget der minder om det. Det var en udemærket forståelse at modulet. Ok, fair nok det er da smart. MEN er det sådan man går i dag? Ser det ikke meget amatøragtig ud. Jeg tænker google translate. Jo bevares den oversætter da fint, men det er da ikke altid lige godt. Eller hvad hvordan fungere det med de moduler, er det vejen frem, eller er det den gode gamle måde med language filer, og menneskelig oversættelse, der giver den bedste kvalitet.
Jeg vil lige gøre opmærksom på, at kvaliteten og det ser professionel ud, er uden sammenligning det vigtigste. Ikke om det er lidt billigere eller dyrere. Det skal bare være det bedste.
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2014 - 11:19 #1
Language filer er stadig vejen frem.
Der findes ingen automatiske oversættere, som gør det bare nogenlunde ordentligt og ens side kommer til at ligne en gang amatøragtigt crap.

Så ja, tiderne har skiftet og nogle mener crap er mere end rigeligt.
Andre, de gør stadig tingene rigtigt.
Avatar billede repox Seniormester
23. april 2014 - 12:26 #2
Automatiserede oversættelser er stadig noget skrammel. Du kan heldigvis få både billig og proffessionel hjælp til at få oversat fra et sprog til et andet.

Det er stadig gængs kutyme at bruge sprog-filer. Det er det mest stabile og nemmest at vedligholde.
Avatar billede aabenminbruger Nybegynder
23. april 2014 - 13:06 #3
Ok, det var også det jeg tænkte. Men min viden kunne jo være forældet. Og det andet havde da været smart...

Men noget helt andet er. Nu ser jeg at der er an co-admin tilstede. Jeg har lavet denne bruger, da min "gamle" bruger er blevet låst. Tror det er i forbindelse med noget flytning for et par år siden. Har du mulighed for at åbne den.
Den hedder script, og kan ses i spm http://www.eksperten.dk/spm/981469
Avatar billede repox Seniormester
23. april 2014 - 13:49 #4
Hvis du har adgang til brugerens email adresse, kan du blot bruge glemt kodeordsfunktionen.
Avatar billede aabenminbruger Nybegynder
28. april 2014 - 10:43 #5
Repox. Det har jeg prøvet, og mit pw er fint. Jeg kan godt logge ind, men skærmen bliver derefter bare hvid. Der er der også andre der er oplevet, og de siger det er fordi at brugeren er låst/spærret og skal låses op. Kan du gøre det ?