Avatar billede AndersJensen1234 Nybegynder
23. april 2014 - 12:38 Der er 7 kommentarer

Er dette gear et godt valg?

Hej

Er der nogle der kan hjælpe mig med at se på følgende dele af mit nye gear.
Er CPU køleren et godt valg? skal jeg finde et andet?.
Og hvad med prisen? er den det værd eller kan jeg finde noget bedre til den samme pris?

Håber i kan hjælpe.

Kabinet        - Fractal Design Define R4 Black Pearl
Strømforsyning - XFX ProSeries XXX Edition 750W PSU
Mainboard      - ASUS X79-Deluxe, Socket-2011
Processor      - Intel Core i7-4930K
CPU-køler      - Corsair H60 Hydro Series CPU Køler
RAM            - Kingston DDR3 HyperX Beast 16GB
Grafik kort    - ZOTAC GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA
SSD            - Samsung SSD 840 EVO 500GB BK OEM
Harddisk      - Seagate® Desktop SSHD 2TB

Pris 17.216 DKK

https://www.komplett.dk/k/config.aspx?ConfigSystemId=10878
Avatar billede AndersJensen1234 Nybegynder
23. april 2014 - 12:40 #1
Det skal bruges til spil, film og måske til noget video editing.
Avatar billede DonSkoD Juniormester
23. april 2014 - 15:04 #2
Det lyder godt nok dyrt - men hvis man vil have det nyeste nye, så bliver det jo også dyrt ;)

Personligt ville jeg nok tage en ældre model af grafikkortet f.eks. 770/760-serien. Om bare et halvt år, så er grafikkortet sikkert faldet en del i pris.

Jeg ville nok også vælge en quad i5 i stedet for en i7, men jeg kan se at det ikke er en mulighed ved det build du linker til.
Avatar billede LM23 Nybegynder
23. april 2014 - 21:05 #3
Det ville være et rigtig godt valg. Jeg ville dog lave et par små ændringer: tage en i7-4770k istedet, så sparer du 2000 som du så kan bruge til at købe en Arctic Cooling i30, istedet for vandkøling da det kan lække, og så er der ingen forsikring. Den køler super godt og larmer overhovedet ikke, og hvis den nu begynder at larme holder kabinettet alligevel lyden inde.  Og så kan du jo også opgradere grafikkortet til GTX 780 Ti. Om 1-2 da markedet så er fyldt med nye grafikkort, ville du så kunne købe et GTX 780 Ti mere for 2-3000 kr, som ville give en beast computer (BF4 på 200+ fps). Har selv en 4770k og bruger den også til videoredigering som kører meget godt på den. Hvis du skal have den ekstra kraft, så kan du jo bare overclocke til 4.0Ghz.
Avatar billede AndersJensen1234 Nybegynder
23. april 2014 - 22:27 #4
Nu har jeg heller ikke valgt vandkøling netop af den årsag som du pointere. Men jeg tænker at jeg køber den standard blæser der medfølger pakken og så køber jeg en Noctua NH-U12S CPU Køler
(https://www.komplett.dk/noctua-nh-u12s-cpu-kler/779001) istedet.

Angående grafik kortet, jeg er ikke så meget for at købe en 780 ti'er over en 780, jeg har set på en del reviews og forskellen imellen de to er ikke det store.
(http://gpuboss.com/gpus/ZOTAC-GeForce-GTX-780-vs-EVGA-GeForce-GTX-780-Ti)

Men hvad med Strømforsyningen? Kan jeg løbe med en 750 eller skal jeg opgradere til en 850 watter.?

Omkring CPU'en jeg ville gerne ændre den til noget billigere men den mulighed er der i det link jeg skrev foroven. Hvis jeg går et niveau lavere bliver det et i7-4820K, hvilket jeg er bange for ikke er nok. Det skal nemlig bruges til spil som planetside 2 hvilket er meget CPU relateret. tror i jeg vil kun klare mig med den 4820'er?. For så kan jeg jo godt gå Ti
Avatar billede LM23 Nybegynder
23. april 2014 - 22:44 #5
Den køler tænkte jeg faktisk også på at købe, den ville nok være meget god ;)

Det er så også rigtig nok, så bare hold dig til 780 :D

Hvis du kun skal have 1 gpu så kan du sagtens klare dig med 750W ;) Jeg er ret sikker på at grafikkortet kun trækker 300W og cpu og andre ting trækker cirka 150W til sammen, så det ville være mere end nok ;)

Jeg tror sagtens du kan nøjes med en 4820, jeg ved ikke hvor meget Planetside 2 trækker af cpu'en men jeg tror ikke du behøver en så dyr cpu for det. Jeg ville nu tro at 4770k ville være  god nok, se den her: http://m.youtube.com/watch?v=V11vRhZGTTo, han har cirka samme specs som dig og spiller det ;)
Avatar billede AndersJensen1234 Nybegynder
23. april 2014 - 22:57 #6
Super tak for hjælpen LM23 jeg køber den idag ;)

Dog til sidst er windows 8 virklig så dårlig som så mange mener  eller synes du jeg skal nøjes med 7'eren?
Avatar billede LM23 Nybegynder
24. april 2014 - 07:57 #7
Jeg har det virkelig godt med Windows 8, synes nemlig 7'eren er lidt kedelig. Og sø kører Windows 8 også bedre efter min mening ;)