Avatar billede Niko99 Nybegynder
23. april 2014 - 13:51 Der er 1 løsning

CakePHP model conditions

Hej Eksperten

Jeg arbejder med CakePHP og sidder lige pt med et lille problem med hensyn til strukturen i mit conditions($conds) array.

Jeg har brug for at conditionen skriver denne text streng
"(no LIKE %X% and no LIKE %X% and etc) OR
(name LIKE %X% and name LIKE %X% and etc) OR
(barcode LIKE %X% and barcode LIKE %X% and etc)"

Men kan ikke få strukturen til at hænge sammen siden cakephp vil ha conditions i et array.
Hvordan vil mit array se ud for at få den condition jeg har brug for ?

$result = $this->Product->find('all',
        array(
            'conditions' => $conds,
            'fields' => array('id', 'name','cate_no','barcode'),
            'order' => array('name'),
            'limit' => 100,
        ));
Avatar billede Niko99 Nybegynder
23. april 2014 - 14:22 #1
fandt selv svaret:

$conds = array(
                        'OR'=> array(
                            array('AND'=>array()),
                            array('AND'=>array())
                        )
                      );

                    foreach ($pieces as $piece) {
                        $conds['OR'][0]['AND'][] = array('name LIKE' => "%{$piece}%");
                $conds['OR'][1]['AND'][] = array('barcode LIKE' => "%{$piece}%");
                $conds['OR'][2]['AND'][] = array('no LIKE' => "%{$piece}%");
                    }