Avatar billede tand Seniormester
23. april 2014 - 14:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Boot på lenovo H5S Series

Jeg har win8 på min nye pc.
Men vil lægge win 7 ind hvordan gør jeg det.
Jeg har win7 dvd.
Jeg kan ikke finde det sted hvor den booter på dvd drev.
Avatar billede DonSkoD Juniormester
23. april 2014 - 14:55 #1
Boot-menu plejer at være F12 for Lenovo-maskiner.

Dvs.:
- Du sætter Windows7-skiven i PC'en.
- Tænder for PC'en og begynder at trykke F12, indtil du får valget at starte fra CD/DVD.
- Herefter følger du bare vejledningen for installation af Windows 7
Avatar billede claes57 Ekspert
23. april 2014 - 15:07 #2
Eller:
Angiv CD- eller DVD-drevet som det første startdrev i startsekvensen ved at følge fremgangsmåden nedenfor:
a. Tryk på F1-tasten flere gange, mens du tænder for computeren. Slip F1, når du hører en række bip, eller når skærmbilledet med logoet vises. Programmet Setup Utility starter.
b. Vælg Startup vha. piltasterne. Afhængig af computermodellen skal du vælge Primary Boot Sequence, Boot eller Startup Sequence.
c. Vælg CD/DVD-drevet som First Boot Device ved at følge vejledningen og hjælpemeddelelserne på skærmen.
Avatar billede tand Seniormester
23. april 2014 - 19:36 #3
Nu er jeg kommet der ind der står:
Primary boot seqvence

usb fdd:
usb hey:
sata 1: plds dvd- rw- dh16aesa
sata 2: wdc wd10e2ex-08m2nao

exkluded from boot order:
usb hddd:
usb cdrom:

Hvordan skal det stå for den booter fra dvd drev. ?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. april 2014 - 20:01 #4
Det ser ud til, at den står korrekt - er din win-cd original og bootbar, eller er den en kopi (man kan have kopieret data uden bootmulighed)
Avatar billede tand Seniormester
24. april 2014 - 14:06 #5
den vil ikke boote på dvddrevet på LENOVA pc. Jeg har en vista dvd  når jeg lægger den i min anden pc booter den uden problemer.
Jeg har prøvet at bytte om på:
SATA 1:wdc wd10-e2ex-08m2nao  og
SATA 2: plds DVD-RW dh16 aesa  ( denne er vel dvd drevet.)?
det hjælper ikke.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. april 2014 - 14:16 #6
Er du sikker på, at drevet virker?
Avatar billede tand Seniormester
24. april 2014 - 16:34 #7
Ja det virker hvis jeg lægger dvd med program i er der ingen problemer.
Det er booten der ikke funker.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. april 2014 - 16:45 #8
se lige http://forums.lenovo.com/t5/Lenovo-3000-and-Valueline/Lenovo-H520s-Can-t-boot-USB-HDD-from-the-BIOS/td-p/1225039
i bios skal startup device menu prompt være enabled.
Så gemmes og genstartes med dvd sat i, og F12 punkes til du kommer til en menu, hvor du vælger dvd-drev.
Avatar billede tand Seniormester
24. april 2014 - 17:54 #9
så lykkedes det for mig at lægge win7 ind dra dvd uden boot.
Spørg mig ikke hvorfor det lige pludselig lykkedes.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. april 2014 - 18:03 #10
Heldigt...
Avatar billede tand Seniormester
26. april 2014 - 10:02 #11
send lige et svar claes
Avatar billede claes57 Ekspert
26. april 2014 - 10:10 #12
bare luk selv
Avatar billede tand Seniormester
26. april 2014 - 10:45 #13
ok