Avatar billede nicklasjorgen Nybegynder
23. april 2014 - 15:58 Der er 7 kommentarer

Er min computer 'Bottlenecked'?

Hej eksperter.

Jeg har haft en computer i knap 5-6 år nu så jeg tænkte at jeg ville købe et nyt grafikkort for de penge jeg nu havde liggende. Jeg valgte derfor at købe et 'Asus Gtx 760' for jeg havde læst at det var bedst til pris. Jeg havde sat det i og installeret de forskellige drivers osv. Jeg tændte for Battlefield 4 og jeg kunne slet ikke køre det stabilt overhovedet. Kørte med 9 fps med alt for 'low' så prøvede jeg 'Assassins creed 4 black flag' Det gjorde akkurat det samme. Alt på 'low' og stadig kun en 9-12 fps så jeg tror at min pc er 'bottlenecked'.
Specs på min pc:
Intel core 2 quad q8300
4gb ddr2 ram
Asus gtx 760 2gb
Windows 8.1

Jeg vil virkelig gerne have dette løst, håber i kan hjælpe.

Hilsen Nicklas
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2014 - 16:10 #1
4GB ram er for lidt. 8GB vil kunne gøre det.
Så er din Intel core 2 quad q8300 gammel, og skal enten opgraderes eller prøv med overclock(google).
Avatar billede nicklasjorgen Nybegynder
23. april 2014 - 16:13 #2
Altså har prøvet det med overclocking og det understøtter mit motherboard ikke. Men vil det hjælpe at købe et nyt motherboard, nye ram og ny cpu?
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2014 - 16:35 #3
CPU ja den er meget gammel, og så skal du jo have et nyt motherboard og nye ram hvis du opgradere.
Avatar billede nicklasjorgen Nybegynder
23. april 2014 - 16:38 #4
Så hvis jeg opgradere cpu ram og motherboard så vil den kunne køre alle spil stabilt?
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2014 - 16:45 #5
Ja, en i3 eller i5 nyeste generation er fin til det. Eller AMD FX 8320 eller bedre.
Avatar billede nicklasjorgen Nybegynder
23. april 2014 - 16:54 #6
Tænkte at købe en i5-4670k med 8gb ram 1600mhz og gigabyte g1.sniper z87.. Men mange tak for dit svar er virkelig glad for det :)
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2014 - 19:05 #7
OK. Det er godt, så om nogle år kan du overclocke den i5. Så den holder lidt længere.