Avatar billede HQgeN Nybegynder
23. april 2014 - 16:25 Der er 3 kommentarer

Excel indsæt data i nyt skema på hver side

Hej Eksperten!

Jeg har et spørgsmål som jeg ikke har kunne finde en løsning på. Jeg har en masse rå data i excel, som er delt ind horisontalt: navn, adresse, telefonnummer, etc... Vertikalt står navne osv.

Jeg har så på i en ny workbook lavet et template til at smide denne data ind i - en kontrakt, hvor der står nogle betingelser osv. Jeg vil gerne have at dette template generere sig selv på nye sider (stadig i excel - f.eks. med et page break) og så smider den næste på listens informationer ind. Hvordan gør jeg det?

Jeg har lavet nogle lunde det samme, hvor jeg gjorde det i word, altså "merged" data ind i word, men det kræver at jeg laver nye PDF'er hvergang, hvilket jeg gerne vil undgå. Det skal altså bare opdaterer sig selv, og jeg skal have mulighed for at se alle kontrakter samtidig.

Håber i kan hjælpe!
Avatar billede finb Ekspert
23. april 2014 - 16:29 #1
Klik på ark-fanen,
hold ctrl-knappen nede,
træk den nye ark-fane mod højre, slip.
Avatar billede HQgeN Nybegynder
23. april 2014 - 16:34 #2
Jeg ønsker ikke et nyt ark, men en ny side. Således at de kommer til at være ved siden af hinanden i et excel ark, så jeg kan scrolle igennem og kigge på hver enkelt.
Avatar billede HQgeN Nybegynder
23. april 2014 - 16:34 #3
Jeg ønsker ikke et nyt ark, men en ny side. Således at de kommer til at være ved siden af hinanden i et excel ark, så jeg kan scrolle igennem og kigge på hver enkelt.