Avatar billede zombien Juniormester
23. april 2014 - 17:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skiftet fra apache til IIS og har følgende problemer...

Hej Eksperter

Håber virkelig der er nogle herinde som kan hjælpe mig med mine problemstillinger, da pga. ustabilitet har jeg skiftet fra en apache til IIS server løsning ( Windows 7: Ultimate 32 bit )

og er netop igang med at sætte hele systemet op, men er løbet ind i følgende problemer, på en apache server benytter man .htaccess filer men kan læse mig til man benytter Web.config i IIS, så her kommer mine første problemer

1. Hvor ændre/opretter jeg en Web.config fil?
2. Hvordan skal følgende se ud i en Web.config fil?

<i>
RewriteEngine on
RewriteBase /
#Options -Indexes

# Redirect all request for files/folders in root that dosn't exist, to index.php
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-l
RewriteRule ^(.*)$ index.php?rewritten_url=$1 [QSA,L]
</i>

3. Jeg vil jo gerne have den kan hoste flere sider end bare en så hvis man eksempelvis skriver mappe1.domæne.dk benytter den siden der ligger i mappe1 og skriver man mappe2.domæne.dk benytter den siden der ligger i mappe2

jeg har lige p.t. skrevet hostname = mappe1.domæne.dk og havde håbet den ville læse fra mappe1 men den vil kun fremvise standard websiden :/ og ikke mit eget materiale
Avatar billede keysersoze Guru
23. april 2014 - 21:33 #1
Hvis du vil skifte din htaccess ud med en web.config skal du også omskrive al din kode fra PHP til ASP.NET - det er sådan lidt firkantet set den store forskel på Apache og IIS. Hvis du ikke kan det skal du få din IIS til at køre PHP og så vil du derigennem igen kunne benytte din htaccess - jeg tvivler dog bare på at PHP på en IIS er mere stabilt end PHP på en Apache.
Avatar billede zombien Juniormester
24. april 2014 - 08:38 #2
Jeg har allerede opsat IIS, til at køre php men derfor fungere .htaccess ikke og læste så på nettet det er fordi iis benytter web.config i stedet for .htaccess

men grunden til skiftet er fordi at den lavede nogle kritiske nedlukninger af apache programmet jævnligt og da jeg ikke vil sidde og overvåge skidtet hver time om det er lukket ned eller ej... valgte jeg simpelthen og skifte
Avatar billede keysersoze Guru
24. april 2014 - 09:22 #3
Hvis du snakker med de fleste webhoteller er jeg sikker på at de har andre oplevelser med Apache i forhold til IIS - men nok om det :)

Prøv denne; http://www.htaccesstowebconfig.com/
Avatar billede zombien Juniormester
24. april 2014 - 10:47 #4
Den har jeg haft kigget på, den om konvertere mit apache rewrite script til følgende

<rule name="rule 1S" stopProcessing="true">
    <match url="^(.*)$"  />
    <action type="Rewrite" url="/index.php?rewritten_url={R:1}"  appendQueryString="true" />
</rule>

og ved ikke hvorfor, men smider jeg dette ind i en web.config så fungere det alligevel ikke :/
Avatar billede keysersoze Guru
24. april 2014 - 19:46 #5
Lægger du kun det ind i en web.config - eller har du fulgt guidelines for hvad en grundlæggende web.config skal indeholde? Hvor placerer du filen?
Avatar billede zombien Juniormester
24. september 2014 - 10:44 #6
Lig et svar... det lykkedes ikke men for din tid :D
Avatar billede keysersoze Guru
25. september 2014 - 09:19 #7
svar

men du er jo velkommen til at spørge nærmere ind til det.
Avatar billede zombien Juniormester
01. oktober 2014 - 09:03 #8
Hej Keysersoze

Jeg har opgivet projektet og serveren er i bund og grund lukket ned igen, så jeg har ikke yderligere spørgsmål lige i øjeblikket :)

Men starter jeg et projekt igen, så opretter jeg bare en ny tråd :D

men tak for tiden, du har nu hjulpet mig meget gennem årene :)