Avatar billede ostefrans Nybegynder
24. april 2014 - 13:41 Der er 2 kommentarer

Hardwareproblemer i spil.

Hej experter.

Min computer er lige over 2 år gammel, og har virket fint de første 1,75 år. Nu er den pludselig begyndt at gå i stå, når jeg spiller spil. Da det kun er når jeg spiller, gik jeg ud fra, at det var mit grafikkort, men det er både sket;

- i spil der ikke krævede noget,
- når computeren lige var startet op,
- selvom jeg kunne mærke lige efter, at intet var varmt på grafikkortet,
- og selvom jeg har ændret de grafiske indstillinger i spillet til lavest mulige.

Hvilket sammenlagt med, at det ikke har sket de første 1,75 år, får mig til at tror det er noget andet end grafikkortet. Det er sket i Left4Dead2, Counter-Strike GO, war Thunder, Iron Brigade, Dino Horde, Rust, Trials Fusion, Gun of Icarus o.fl. . Jeg har prøvet at formatere computeren helt. Problemet er stadig det samme efterfølgende. Jeg har også kørt GPU/CPU stress/heat-test, men ikke fundet noget at kunne lave en konklusion på.

Der sker dét, når computeren "går i stå", at skærmen starter med at opføre sig som om den var koblet fra, og 5 sekunder efter er lyden fra spillet(eller skype) væk, og computeren er stoppet med at reagere.

Jeg forstår ikke, om det er grafikkortet/RAM/Motherboard, og ej heller hvor problemet er opstået(opvarmning/kernefejl/...). Jeg ville meget gerne ønske en fyldestgørende forklaring:). Computeren er købt fra MM-Vision for 2 år siden, og her er mine specs:

Vision Phantom kabinet med ekstra køling og støjdæmpning
Silent CPU upgrade (Scythe CPU-køler monteret)

Operating System
Windows 7 Enterprise 64-bit SP1
CPU

Vision Game - Intel® Core™ i7-2600 4x3.40GHz
Sandy Bridge 32nm Technology

RAM
4,00GB Single-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)

Motherboard
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z68AP-D3 (Socket 1155)

Graphics
SA300/SA350 (1920x1080@60Hz)
Intel HD Graphics (Gigabyte)
1023MB NVIDIA GeForce GTX 560 (NVIDIA)

Storage
465GB Seagate ST500DM002-1BC142 (SATA)

Optical Drives
TSSTcorp CDDVDW SH-222AB

Audio
NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)
Avatar billede DonSkoD Juniormester
24. april 2014 - 15:06 #1
Har du prøvet at nulstille BIOS til default? (som regel F9).
Avatar billede ostefrans Nybegynder
25. april 2014 - 18:17 #2
Jeg har prøvet at sætte BIOS til Fail-Safe Mode, hvis det er dét, du mener?