Avatar billede trine_uldall Nybegynder
24. april 2014 - 15:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Min kundes .pdf bliver til en winmail.dat

Jeg har en kunde som jævnligt vil sende mig .pdf'er, men de bliver omformet til winmail.dat i min mailboks (MACs mail). Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre ved det, og det er lidt småbelastende hver gang at skulle bede hende om at lægge .pdf'en i vores dropbox.

Er der nogen, der kender til en mulig løsning? Jeg kan godt modtage .pdf'er fra andre.

Jeg har googlet lidt, men finder forklaringer, der er forholdsvis gamle og lidt utilgængelige...

VH Trine
Avatar billede vejmand Juniormester
24. april 2014 - 20:47 #1
Er det hele mailen, eller kun den vedhæftede fil der bliver til .dat

Hvis det er filen, kan du prøve at omdøbe den til .pdf
Så kan du måske åbne den......
Avatar billede kurtba Ekspert
25. april 2014 - 00:25 #2
Der findes adskillige indlæg om dette problem - også nyere.
Noget tyder på, at det er fordi afsenderen sender sin mail fra Outlook i et forkert format, hvorved også vedhæftede filer ødelægges.
Prøv at se her:
http://email.about.com/od/outlooktips/qt/Prevent_Winmail_dat_Attachments_from_Being_Sent_in_Outlook.htm
Avatar billede trine_uldall Nybegynder
08. juli 2014 - 08:36 #3
Første gang virkede det ikke, 2. gang virkede det... Godt og enkelt forslag :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
08. juli 2014 - 08:48 #4
Ved ikke om det var mit forslag du brugte?
Ellers venter du bare med at acceptere, til kurtba har sendt et svar. :-)
Avatar billede trine_uldall Nybegynder
08. juli 2014 - 08:52 #5
Jo det var det ;-)
Avatar billede vejmand Juniormester
08. juli 2014 - 08:57 #6
Super, så accepterer du bare mit svar. Pas på du ikke accepterer dit eget svar, så du tager point tilbage.
Husk, en anden gang, at sende dine egne indlæg som kommentar, og ikke som svar. Svar er til point. :-)