Avatar billede Macleoddk Nybegynder
24. april 2014 - 23:25 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere exp 10-11

Hej.

Jeg har problemer med at få explorer 10 og 11, jeg kører windows 7, og når jeg prøver at hente explorer 10 eller 11, får jeg en besked om at jeg skal bruge SP1, den har jeg prøvet at hente, men når jeg har fundet den på microsoft´s side er der mange forskellige jeg skal vælge, kan man ikke hente den direkte uden at skulle brænde den som iso fil på en dvd?

http://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=5842

Jeg har søgt nettet tynd og prøvet at installere flere forskellige, men intet hjælper, det skal lige siges at jeg har geninstalleret min pc for få dage siden netop p.g.a dette problem, og nu er det der igen :/

Jeg får det heller ikke som opdatering i windows update :(

Jeg har også søgt her på experten, men de svar der er givet i et andet spørgsmål har ikke hjulpet.
Avatar billede kurtba Ekspert
25. april 2014 - 00:16 #1
Servicepack 1 til win 7 burde dukke op af sig selv. Problemet er at der først skal installeres en masse andre opdateringer, inden den dukker op.
Når man har installeret en update kan man ikke forvente, at man efter genstart bare kan gå ind i Windows update og finde den næste opdatering. Der kan gå timer inden de dukker op.
Så prøv manuelt jævntlig at gå på update og se hvad den finder og installer. På et tidspunt bør sp 1 dukke op og herefter kommer også IE 10 og 11 - med forsinkelse.
Avatar billede Macleoddk Nybegynder
25. april 2014 - 00:57 #2
Tak for dit svar, problemet er bare at min pc har været brugt 1-2 år uden at blive geninstalleret, og der havde jeg samme problem med at jeg ikke kunne installere Explorer 11  p.g.a manglende sp1 😏
Avatar billede hjolsen Ekspert
25. april 2014 - 07:20 #3
prøv at køre Readiness Tool
Hvis du bruger 64 bit her :
http://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=20858

Hvis 32 bit her :
http://www.microsoft.com/da-DK/download/details.aspx?id=3132

Det kan tage meget lang tid at køre den !
Avatar billede Macleoddk Nybegynder
25. april 2014 - 11:27 #4
Tak, hvad så bagefter? :)
Avatar billede hjolsen Ekspert
25. april 2014 - 12:16 #5
Der prøver du at installere SP1 / ie11
Avatar billede Macleoddk Nybegynder
25. april 2014 - 12:28 #6
Jeg kan ikke finde den rigtige SP1... det er der mit problem ligger :/
Avatar billede hjolsen Ekspert
25. april 2014 - 12:37 #7
Prøv i første omgang via Windows update (den vil finde den rigtige)
Avatar billede Macleoddk Nybegynder
25. april 2014 - 12:51 #8
Der kommer ikke noget via Windows update :( har haft min pc tændt 3 timer nu, og der er kun kommet en opdatering til defender :/
Avatar billede hjolsen Ekspert
25. april 2014 - 13:28 #9
Windows system update readiness Tool skulle gerne have repareret/installeret nogle manglende opdateringer

Hvis der så stadig efter en genstart ikke kommer nye opdateringer når du søger på Windows update så kan du prøve at køre Windows update fix : https://support.microsoft.com/mats/windows_update/da
Avatar billede Macleoddk Nybegynder
25. april 2014 - 13:42 #10
Det hjalp desværre heller ikke, den finder stadig ingen opdateringer :(
Avatar billede Macleoddk Nybegynder
25. april 2014 - 13:50 #11
når jeg prøver at søge efter sp1 så står der jeg skal gøre følgende:

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/learn-how-to-install-windows-7-service-pack-1-sp1

Om at hente og installere SP1 fra Microsoft Download Center

Hvis du har problemer med at hente servicepakken fra Windows Update, kan du hente installationspakken til SP1 fra Microsoft Download Center og dernæst installere SP1 manuelt.

1.
Gå til websiden Windows 7 Hent Service Pack 1 på Microsoft-webstedet, klik dernæst på FORTSÆT.

(Der er bare ingen knap der hedder fortsæt, men derimod download, når jeg trykker download skal jeg vælge hvilken fil jeg vil hente, der ligger vel 10 forskellige, de fleste på kun få MB, og den øverste på 1,9 GB, problemet med den er bare at det er ISO fil, så den skal jeg brænde ned på en dvd skive (hvilket jeg ikke har) derfor søger jeg en nemmere måde..)

2.
Vælg enten 32-bit (x86) eller 64-bit (x64) udgaven af SP1, afhængigt af om du har en 32-bit eller 64-bit udgave af Windows 7, og klik på Hent.

Du kan finde ud af, hvilken version du har, ved at klikke på knappen Start , højreklikke på Computer og derefter klikke på Egenskaber. Styresystemet vises under System ved siden af Systemtype.

3.
Hvis du vil installere SP1 straks, skal du klikke på Åbn eller Kør og følge vejledningen på skærmen. Hvis du vil installere SP1 senere, skal du klikke på Gem og overføre installationsfilen til computeren. Når du er klar til at installere SP1, skal du dobbeltklikke på filen.

4.
Klik på Næste på siden Installer Windows 7 Service Pack 1.

5.
Følg vejledningen på skærmen. Computeren genstartes muligvis under installationen.

6.
Når installationen er fuldført, skal du logge på computeren på Windows-logonskærmbilledet. Der vises muligvis en meddelelse, der angiver, om opdateringen er fuldført.

7.
Hvis du har deaktiveret dit antivirusprogram, skal du aktivere det igen.
Avatar billede hjolsen Ekspert
25. april 2014 - 17:58 #12
Du skal hente denne
windows6.1-KB976932-X64.exe
hvis du har 64 bit (32 bit hedder x86)
den er på ca 900MB
Avatar billede Macleoddk Nybegynder
25. april 2014 - 23:38 #13
Det virkede umiddelbart ikke, fik en besked om at den ikke kunne installeres, men prøver lige igen :)
Avatar billede Macleoddk Nybegynder
26. april 2014 - 08:47 #14
har prøvet 3 gange nu, den kan ikke installere den, og har slået min antivirus fra.. jeg giver op.. gider du smide et svar så får du point for dit forsøg :)
Avatar billede hjolsen Ekspert
26. april 2014 - 10:09 #15
ok
Avatar billede Macleoddk Nybegynder
26. april 2014 - 10:11 #16
Tak for din hjælp  😊