Avatar billede bims Nybegynder
24. april 2014 - 23:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Installation af antenneforstærker

Hej,

Jeg er desværre nødt til at opdatere mine installationer, da jeg har dårligt signal til både TV og Data. Jeg får yousee gennem den lokale antenneforening.

Jeg er blevet anbefalet en comega antenneforstærker, men har ingen idé om hvordan den skal monteres. Diverse søgninger gjorde mig ikke meget klogere.

En comega har eks. 4 udgange. Kan jeg tilslutte mit kabelmodem direkte til én af comegaens udgange og et tv til hver af de resterende 3 udgange.

Nogle steder har jeg nemlig læst mig til at der vistnok skal sættes en stikdåse på hver udgang, hvor signalet så føres videre fra.

Nogen kloge hoder derude? :)
25. april 2014 - 04:57 #1
Før du investere i en antenneforstærker, så vil jeg foreslå at du går din installation igennem og tjekker at alle stik og kabler er skærmmede.

Her er en guide til hvordan en god installation skal laves - http://goerlevantenneforening.dk/antennekabelinstall.html

Den bedste måde at terminer kablerne på er med F-Connector (http://www.av-cables.dk/f-connector-stik-2/). Bruge en adapter hvis du skal bruge coax han/hun (http://www.av-cables.dk/f-stik-adapter/).
En vægdåse er ikke nødvendig, men hvis du anvender en så tjek at den er skærmet og at udgangene er F-Connector hun.

Jeg vil også foreslå at du forsøger at trække dedikeret kabler til hver enhed (TV, Modem...) i stedte for at bruge fordelere/splittere og daisy chaining.

TV (CATV/Coax) installationer er utroligt følsomt over for trådløse signaler (radio, mobil...), så hvis bare et stik ikke er skærmet kan det forpurre dit signal.
Avatar billede bims Nybegynder
26. april 2014 - 13:07 #2
Skriv et svar knight til points Knight :)
26. april 2014 - 13:45 #3
Svar til points :P