Avatar billede Slettet bruger
30. april 2014 - 23:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ind og udgående post problem

Jeg har 2 internet abonnementer, de er begge 3G med simkort.
På mit job kan jeg fint hente og sende e-mail. Det er hos Telenor, men når jeg kommer hjem med min pc er det et TDC kort jeg bruger. Og så kan jeg kun hente e-mails. ikke sende.
Hvad skal jeg skrive som SMTP i udgående mails rubrikken så det virker begge steder ? Noget der kan sende mine mails hos TDC og Telenor, eller hvordan løser jeg dette problem.
Da det skal være fra den samme email konto begge steder, jeg sender post fra

Mvh Newzero
Avatar billede kurtba Ekspert
30. april 2014 - 23:55 #1
Det er et fuldstændig normalt problem du beskriver. Man kan normalt ikke få lov til at sende via SMTP fra en anden udbyder end den, som man har sin mailkonto hos.
Har du ikke mulighed for at anvende webmail på kontoen?
01. maj 2014 - 00:11 #2
Hvem er din mail provider?
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2014 - 00:19 #3
Det er Aspect
http://aspect.dk/
Jeg har mit domæne navn hos dem
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2014 - 00:22 #4
Kunne man lave 2 ens e-mail kontoer bare med udgående post til forskel ?
01. maj 2014 - 00:56 #5
Det kan man godt (hvis software tillader det). Er det ikke muligt at benytte din hosts SMTP server?
Avatar billede Spliids Nybegynder
02. maj 2014 - 23:45 #6
Dit problem ligger i porte som mail programmet sender igennem, standard port for afsendelse af mail er port 25 eller port 587 (SSL)

Prøv at sætte porten til udgående post i dit mail program til 587 og se om ikke det virker begge steder ellers er en sidste mulighed at benyttet port 2525, men jeg kan sige om din mailhost vil accepterer det.

Håber det hjælpe.
Avatar billede Cloudchecker Nybegynder
15. august 2014 - 11:51 #7
TDC har lukket for udgående SMTP med mindre du specifikt har kontaktet supporten og fået åbnet for protokollen. Du kan kun bruge TDC's egen SMTP server med TDC adresser.

Du har umiddelbart disse 2 muligheder (og sikkert flere):
1. Ring til TDC support. Bestil fast IP adresse (koster ekstra). Bestil en konfigurationsændring som åbner for SMTP fra din faste IP adresse.

2. Skift til en anden internetudbyder.

Check evt. her om din SMTP server er åben på andre porte:
http://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=mx%3aaspect.dk&run=toolpage#

//Nis / http://cloudchecker.dk