Avatar billede nico899 Nybegynder
04. maj 2014 - 13:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Komponent knækket af motherboardet

Hej Eksperten
Jeg har skilt min asus N53SN ad, fordi mit internet kort wifi kort ikke duede, og da jeg skilte den ad, kom jeg til at brække den del der leder op til tænd/sluk knappen.

Jeg ville høre om det var muligt at få den sat fast igen(evt. hos en IT butik, eller om jeg skal købe et helt nyt motherboard?

Jeg har her henvist til 2 billeder af komponenten.

http://tinypic.com/view.php?pic=2v3rlaf&s=8#.U2Yd6oHV9cQ
http://i59.tinypic.com/ezojkx.jpg

Mvh Nicolai S.
04. maj 2014 - 15:16 #1
Det bliver svært at finde nogen som kan lave det, og i sær til en fornuftig pris. For at lave det "professionelt" kræver det special udstyr.

Der er dog mulighed for måske at kunne reparere det via et "DIY hack" - http://hacknmod.com/hack/diy-reflow-surface-mount-soldering-smd-tutorial/

Det skal dog siges, at processen kan permanent tage livet af dit bundkort hvis det får for meget varme for længe.
Avatar billede nico899 Nybegynder
04. maj 2014 - 15:54 #2
Ja, det lyder som en ret kompliceret måde at gøre det på. Og jeg ved heller ikke om det kan lade sig gøre i mit tilfælde, hver tilslutning af forbindelser må jo ikke have kontakt med hinanden.
- Jeg tror min alternative løsning må blive et nyt motherboard til 900 kr så.
Avatar billede nico899 Nybegynder
04. maj 2014 - 15:55 #3
Men jeg siger tak for det hurtige svar og hjælp
Avatar billede sonalias Seniormester
05. maj 2014 - 10:58 #4
I hvilken landsdel bor du? Jeg har mulighed for at lodde det på igen
Avatar billede nico899 Nybegynder
05. maj 2014 - 11:13 #5
Hej, jeg bor i Vejle
Avatar billede nico899 Nybegynder
05. maj 2014 - 17:05 #6
Jeg ville gerne have det gjort hurtigst muligt, da jeg står og skal bruge computeren igen. Jeg kan evt. bare sende den til dig?
Og hvad skal du have for det?
Avatar billede sonalias Seniormester
06. maj 2014 - 19:23 #7
Meh, bor ved Skive... Tja, når der skal til at betales fragt og jeg jo ikke kan garantere at det vil virke da du kan have beskadiget andet, vil jeg nok råde dig til at købe nyt... var bare lige hvis nu det var indenfor køre afstand :)
Avatar billede nico899 Nybegynder
19. maj 2014 - 14:36 #8
Det er helt i orden, men tak for det :)
- Jeg valgte at købe et nyt motherboard fra fra buymotherboard.net - "http://www.buymotherboard.net/asus-n53sn-motherboard-p-1421.html" som kostede 1005 kroner. - Jeg modtog det 8 dage efter, så det var helt fint.

- Mit alternativ var at få det loddet, fra denne hjemmeside: "http://www.pcxperten.dk/DIY_rep.html"
Jeg skrev personligt til dem, og de svarede at det ville koste ca 1500 kroner at få det delen loddet fast igen.
Avatar billede nico899 Nybegynder
16. september 2014 - 08:52 #9
Jeg siger tak for hjælpen