Avatar billede sandrasmurf Nybegynder
05. maj 2014 - 15:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Settings.settings

Hej Eksperter

I visual studio kan man gemme værdier på tværs af kørsler med Settings.settings.

Jeg sidder og leger med IlMerge for at indlejre eksterne dll som log4net i en samlet exe.

Det virker fint, men jeg kan se, at Settings funktionaliteten ikke længere er understøttet efter merge :-)

Det ligner, at settings gemmes i "MitProjekt.exe.config" ? Og denne inkluderes nok ikke af IlMerge.

Så spørgsmålet er om jeg på en eller anden måde kan få config ind i MitProjekt.exe. Eller om jeg kan få den med ind i ILMerge.

Er det muligt?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2014 - 17:40 #1
En ekstern config fil boer ogsaa virke efter ilmerge, men asssembly navn skal jo nok rettes i config fil.

Jeg kan ikke se pointen i at merge config fil ind i den store exe fil. Man bruger jo config fil fremfor programmatic config for at kunne rette i config uden at skulle aendre exe.
Avatar billede sandrasmurf Nybegynder
05. maj 2014 - 23:32 #2
Hej Arne

Tak for svaret.

Det lyder til, at mit program må distribueres med 2 filer. Mine brugere kommer ikke til at ændre config filer manuelt, men de sætter pris på at programmet husker hvad de valgte sidste gang :-)

Et par opfølgende spørgsmål:
1) Hvordan klarer jeg "asssembly navn skal jo nok rettes i config". Hvilken element skal ændre i config filen. Og til hvilken værdi?

2) Jeg har lavet en bat fil, der kører ilmerge. Den kan ikke lide æøå i filnavn - det bliver til sjove tegn. Kan man køre IL Merge og danne fordanskede æøå filnavne?

3) Kan en config fil overleve mellem versioner af exe filen forudsat, at der ikke ændres i settings elementerne?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. maj 2014 - 04:14 #3
re 1)

Utestet:

ret

<configSections>
        <section name="log4net" type="log4net.Config.Log4NetConfigurationSectionHandler,log4net"/>
</configSections>

til

<configSections>
        <section name="log4net" type="log4net.Config.Log4NetConfigurationSectionHandler,dinexe"/>
</configSections>

re 2)

Lad vaere med at bruge danske bogstaver i filnavne!

Hvis du absolut skal proev og se om PS er bedre til det.

re 3)

Ja.
Avatar billede sandrasmurf Nybegynder
06. maj 2014 - 23:13 #4
Mange tak Arne. Smid et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. maj 2014 - 01:04 #5
svar
Avatar billede Syska Mester
12. maj 2014 - 21:50 #6
Programmet bør jo selv oprette den config fil ... du kan have dine defaults sat programmatisk.