Avatar billede jeanette4422 Nybegynder
06. maj 2014 - 22:11 Der er 4 kommentarer

Overføre Windows 7 licens til anden PC

Hej.
Er der nogen der kan svare os på, om man kan overføre en Windows 7 licens fra en bærbar PC til en stationær PC der kører Windows XP.  Og i så fald hvordan får man opgraderet XP'en til Windows 7?
Vi kan muligvis godt få lavet en recovery-CD fra den bærbare, men vil den virke på den stationære? Eller kan man evt. købe/downloade programmet billigere hvis man selv har en licens?                  På forhånd tak.
Jeanette
Avatar billede poko1 Ekspert
06. maj 2014 - 22:49 #1
Hvis din Windows licens er en OEM version så hører den til den computer hvor på den er installeret. Og hvis computeren står af  dør. Så er licensen også død.
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2014 - 22:51 #2
Det kommer an på, om det er en OEM version. OEM er knyttet til den kcomputer den er købt til, eller "født" med, og kan ikke flyttes til en anden computer.
Er det ikke OEM men Retail, kan man udmærket installere win7 og bruge licensen på en anden computer. Man skal bare sikre sig, at det er samme version f.eks. Home eller pro, med eller uden servicepack.
Det er ikke godt at opgradere,det er bedre at begynde forfra. Hvis det er en pro, kan den downloades fra Micrfosoft, ellers må man låne - hvis man kan.
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2014 - 22:58 #3
Ps. Der er noget mere i det. En anden computer har jo et andet bundkort, og så er det et spørgsmål, om man kan få de rigtige driver. Men hvis den anden computer ikke er meget gammel, så skulle der være gode muligheder for at driverne findes. Især er netdriveren vigtig, så man kan komme på nettet og lade windows søge efter nye drivere.
Avatar billede jeanette4422 Nybegynder
15. august 2014 - 14:54 #4
Tak for hjælpen :-) Ved ikke hvordan man giver point - er der én der kan forklare mig hvordan man gør?
Hilsen Jeanette